Ik zit met een probleempje,nogal een stresserend probleempje..
Ik ben nu mijn 3,5 jarig al ong. 5 maand zelf aan het opleren (natuurlijk onder begeleiding).
Gaat best goed en we gaan steeds vooruit,af en toe (onlangs nog),zitten we in een dipje,maar dat hoort er nu wel bij.
Maar wat nog steeds een probleem is geweest,is die rechterhand..
In stap valt dit nog goed mee,maar in draf en galop is het soms echt stresserend..
Altijd zo 'vast' en 'sterk',zeg maar..
Hij loopt wel goed aan de teugel in alle 3 de gangen,maar in draf is het moeilijk om stelling te krijgen (meestal gaat 'ie gewoon naar binnen ipv zijn hoofd gewoon lichtjes naar binnen te draaien,en ja,ik gebruik echt wel de juiste hulpen,maar het lijkt of 'ie daar gewoon niet op reageerd)
En in galop is het wel het ergste,dan is 'ie gewoon zo sterk en vast,vaak moet ik 'm gewoon echt omtrekken omdat 'ie anders gewoon enkel rechtdoor gaat..
Ik krijg dan echt geen stelling van hem,aan de teugel lopen loopt dan ook wat uit de hand.
M'n instructrice zegt dat ik mijn benen er vooral goed moet aanhouden zodat 'ie niet over de schouder gaat lopen,wel,dat helpt om hem in de juiste richting te houden,maar zijn hoofd blijft gewoon muurvast.
Ik begin mijn hand dan ook zo vast te zetten,dan zegt ze dat ik mijn handen meer moet ontspannen,maar als ik dat doe,dan gaat 'ie echt gewoon rechtdoor waardoor ik 'm weer helemaal moet omtrekken.
Ik weet dat 'ie jong is enz..maar ik wil dit juist verhelpen voordat dit voor altijd een probleem blijft..
Voor de rest is 'ie op de linkerhand altijd heel soepeltjes en fijn te rijden,maar eens het op de rechterhand aankomt..
Weet iemand wat ik hieraan kan doen ? Ik wil het echt heel graag verhelpen want dit blijft echt niet meer leuk voor zowel mij als hem.