Voeten te ver in de beugels?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LiesLotjee

Voeten te ver in de beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 19:13

Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje daarom vraag ik jullie om hulp.
Ik rij wel is op een sloom paard en als ik die in galop moet aanspringen, dan gaan mijn voeten helemaal in de beugels,
Ook met aandrijven in galop, anders valt hij terug in draf. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik mijn voeten goed in de beugels kan houden tijdens het aandrijven in galop en tijdens het aan springen in galop? ik dacht zelf mijn beugels wat korte maken is dat een optie?
Zo ja of nee, wat dan wel? Alvast bedankt! :D

PS; Sorry als het verkeert staat wist niet waar het moest horen ;)

beestenfreak

Re: Voeten te ver in de beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:15

hakken uitdrukken ;) en als je beugels erg lang zijn idd miss. een gaatje korter

LiesLotjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 19:18

Haha dat probeer ik ook hakken uitdrukken :P alleen als ik dat probeer valt ze heel snel terug in draf, tikken met zweef reageert hij niet egt op. En mijn maat staat op dressuur maat, misschien toch een gaatje korter? :D

Janna_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:51

Je kan inderdaad je beugels een gaatje korter doen.

Misschien als jij je hakken uitdrukt dat je dan (onbewust) anders gaat zitten, en dat je paard dat dan merkt en dat hij daarom terugvalt in de draf?

Anders kan je nog iemand vragen die je kan helpen met dit probleem, die dan naar je wil kijken als je rijdt, dat kan altijd helpen!

LiesLotjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 09:55

Janna_M ; ik ga zeker proberen mijn beugels iets korter tedoen ;) Met terugvallen doe het paard alleen omdat die heel erg sloom is haha, Hij slaapt liever dan werken ;p haha igg bedankt! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 10:02

Ik zou toch proberen om je hakken uit te drukken, als je in draf goed bij je beugels kan moet dat ook in galop kunnen, je benen worden immers niet ineens korter ;)
Wat ik denk dat er gebeurd is dat je met je hak wil aandrijven, daarom je voeten optrekt en dan door de beugel schiet. Het is echter de bedoeling dat je drijft met je been, niet met je hak, dus je kan je hakken gewoon laag houden met drijven en dan zal je er ook niet doorheen schieten.
Misschien kan je in draf al proberen je paard beter voor het been te krijgen (bijvoorbeeld door stukjes middendraf te rijden en weer terug, bij niet reageren gelijk een tik geven) zodat hij in galop ook beter op je been reageerd.

Jowii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:41

Héj !
Idd, wat je hakken naar beneden drukken, als hij daardoor in draf valt, heeft dat te maken met het feit dat je je zit wegdrukt...
Je moet proberen je kniën er goed aan te houden en van daaruit je hakken naar beneden drukken...
Dan blijft je zit onveranderd.

Héél veel succes nog x

Janna_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:01

Haha, oke!
En, is het al (wat) beter nu je je beugels wat korter hebt gedaan? :)

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:45

Hakken goed uitdrukken, en eventueel de beugels wat korter.

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:51

wij hebben op de manege voor de pony's die ook bij de meer beginners rijden van die beschermdingen voor de beugels (*klik*)
Dat is dat ze dus niet te ver in de beugels gaan en ook voor als de pony's ervandoor gaan je voeten niet blijven hangen.

Misschien is dit ook een tip voor jou als het kan? ;)
Aan het begin zit het wel best irritant maar het went :P

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:44

Ik zou mijn beugels een gaatje korter maken en je hak goed blijven uitdrukken.
Verder een zweepje erbij wil ook wel helpen.

Neem geen genoegen met 3 keer been geven en dan pas aan galloperen. Weg is weg. Laat geen loopje met je nemen,

Lis_Jolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:17

Ik denk dat jij teveel met je hiel aandrijft... Misschien meer met je kuiten gaan rijden? En je beugels iets korter... Dat is al genoemd.

Succes.

compound

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:39

Ik weet niet goed of net beugels korter gaat helpen. Rij eens wat zonder beugels en probeer je benen zo LANG mogelijk te houden, ook als je hulpe geeft