Op de tong bijten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Op de tong bijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 15:02

Ik rij op een paardje dat altijd op haar tong aan het bijten is zodra ze een bit in heeft. Zonder neusriem is het minder, maar niet weg. Ze doet gewoon haar tong tussen haar tanden en daar laat ze hem, maar er steekt altijd een stukje tong uit. Waar kan dit aan liggen en hoe is het op te lossen (anders dan de neusriem aan te snoeren, ze doet het zowel bij een hoge als bij een lage neusriem, sperriem komt er bij mij niet aan).
Bij zowel een dikke enkelgebroken bustrens als een dubbelgebroken bustrens 13mm golden brass is het. Aan het halster niet. Ook als je er niet op zit maar bijv. aan de hand loopt doet ze het.
Het stoort mij niet vreselijk, al wil ik wel wedstrijden op den duur gaan rijden (F-proefjes), maar ze moet toch eerst fatsoenlijk gaan galopperen. Dus als de neusriem aansnoeren de enige oplossing is ga ik er sowieso niks aan doen. Het gaat om een 17-jarige merrie die nooit fatsoenlijk is doorgereden. Gelderlander.

Edit: het gaat om een manegepaard dat vrijwel niet loopt en dus niet interessant is om extra geld aan te besteden voor de eigenaar.
Laatst bijgewerkt door Mizora op 24-02-09 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Op de tong bijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:03

Heb je wel eens een tandarts laten komen ?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 15:09

Even edit erbij gezet. De tandarts is bij de vorige eigenaar wel geweest, het paard is nu een half jaar bij de manege. Het hoofdstel is van mij. Ik mag zelf bepalen wat ik aan eigen spullen gebruik zolang ik het redelijk hou en zadels van te voren laten controleren (maar daar zit ik toch niet aan, ik heb alleen een eigen bontje eronder gedaan).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:14

Sja het kan heel erg goed van de tanden komen (bijrijdpaard deed hetzelfde) dus dan hebben andere dingen zoals bit veranderen etc niet veel zin ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:38