Help! Achteruit stappen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fliro_

Help! Achteruit stappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 21:40

Hallo!

Ik heb een probleempje met het achteruit stappen.

Aan de hand, doet ze het heel goed, ik zeg terug en ze stapt achteruit.

ALs ik erop rijd en ik zeg terug, geef haar de hulpen, dan pakt ze het bit vast en blokkeert ze helemaal.
En áls ze het doet, gaat ze helemaal scheef, en rondjes achteruit lopen.

Wat kan ik doen, om haar normaal achteruit te laten lopen?
Ze kon het héél goed, maar ik heb 't een tijdje niet geoefend, en nu gaat t helemaal fout! ;(
Iemand die me kan helpen? :D

juf_esther

Re: Help! Achteruit stappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:42

misschien vragen of iemand je wil helpen, ernaast? en dan goed belonen als ze het goed doet?

En verders... eerst ging het wel, dus het komt vast wel weer goed.

Natjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:57

Geef je wel de juiste hulpen nog steeds? Misschien heeft ze ergens last van op het moment van de hulpen?

Fliro_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 22:03

Ja, ophouding maken en naar achter drijven, en iets naar achter gaan zitten!

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:20

Ik zou vragen of iemand je zou kunnen helpen. Dat als jij je hulpen geeft voor het achterwaarts en ze doet/snapt het niet, dat diegene haar dan vanaf de grond de hulp meegeeft voor het achterwaarts. Misschien wil dat wel helpen omdat je zegt dat ze het aan de hand wel goed doet. En dan goed belonen als ze het goed doet.
Succes ermee!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:25

Als je paard niet goed voorwaarts is, niet goed op twee teugels en twee benen reageert en/of scheef is, kan 'ie ook niet goed achterwaarts. Dus mijn tip: los het eerst vooruit op voordat je het achteruit gaat corrigeren. Eventueel kan het helpen als er iemand naast staat die je helpt de hulpen wat te versterken maar nogmaals, als je paard vooruit scheef is, is ze dat achteruit ook. En als ze niet genoeg voorwaarts voor het been is, zal ze dus niet achteruit gaan. Oh ja, en zelf niet scheef zitten helpt ook... :) Heb je les?

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:31

Had een heel verhaal maar Sientje was me voor! Dusseh, wat zij zegt :D

Fliro_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 23:12

Sientje schreef:
Als je paard niet goed voorwaarts is, niet goed op twee teugels en twee benen reageert en/of scheef is, kan 'ie ook niet goed achterwaarts. Dus mijn tip: los het eerst vooruit op voordat je het achteruit gaat corrigeren. Eventueel kan het helpen als er iemand naast staat die je helpt de hulpen wat te versterken maar nogmaals, als je paard vooruit scheef is, is ze dat achteruit ook. En als ze niet genoeg voorwaarts voor het been is, zal ze dus niet achteruit gaan. Oh ja, en zelf niet scheef zitten helpt ook... :) Heb je les?

Oke bedankt ! Maar mijn paardje is ontzettend voorwaarts!
Dat scheef zitten zal welleens kunnen, want ik zit af en toe scheef. :(:)
Maa ik zal het zeker proberen morgen!

Ps. ja ik heb les

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 01:53

Voorwaarts is niet hetzelfde als hard gaan he? ;) Met voorwaarts bedoel ik goed aan alle hulpen, van je been dus, maar ook van je zit en je teugels.
Als je je paard achterwaarts vraagt te gaan, vraag je een grotere inspanning van het lichaam, er komt meer druk op de achterhand en rug. Om dit te kunnen bereiken, moet je paard ook als 'ie vooruit gereden wordt goed vwnw zijn. Achterwaarts is een mooie oefening om het paard sterker in de achterhand te maken, maar nogmaals, als doel op zich zou ik het eerder zoeken in het vooruit gaan: veel overgangen, tempowisselingen en wendingen rijden om je paard goed vwnw aan de hulpen te krijgen, dan goed halthouden en dan pas achterwaarts erbij pakken.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:35

Ik lees hier van Sientje een goede tip maar ik mis de zithulpen op zich. Je bekken wat naar voren kantelen bij het achterwaarts laten gaan. En het terug zitten wanneer je wilt stoppen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:27

Heb je helemaal gelijk in! Ik was wat te gefocussed op het niet-scheef zitten... :o

Zarahk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:33

Ja, ik ben het ook helemaal eens. Maar les is altijd een goed idee trouwens als je er echt neit uitkomt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:11

ik ken dat mijn pony wilt ook nooit op achteruit