probleem met aangalopperen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CecileDV

probleem met aangalopperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 15:23

hallo daar,

ik rijdt op een manege op een paard wat heel hoog dressuur heeft gelopen.
nou ben ikzelf rijtechnisch niet extreem goed...

nou komt er dus iedere keer een probleempje om de hoek kijken:
met aangalopperen ligt mijn buitenbeen niet strak genoeg tegen de buik van mijn paard aan. daardoor weet hij niet goed wat hij moet doen, ik meen dat hij denkt dat hij traverse (?) moet... hoe kan ik dit oplossen?

alvast bedankt

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:46

Aangaloperen wordt nog wel eens op verschillende manieren aangeleerd. Het principe buitenbeen naar achteren is altijd wel hetzelfde, maar met welk been druk wordt gegeven op welk moment verschild en dat is inderdaad het fijne verschil tussen travers en galop. Vraag aan de instructeur hoe (stap voor stap) het aangaloperen bij dit paard aangeleerd is. Dat scheelt veel frustraties.

In dit topic vind je verschillende manieren van aangaloperen (je zult merken dat zelfs de amazones op hoog niveau het er niet over eens zijn).

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=105&t=1019107&hilit

JuulAlexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:01

Kaka schreef:
Aangaloperen wordt nog wel eens op verschillende manieren aangeleerd. Het principe buitenbeen naar achteren is altijd wel hetzelfde, maar met welk been druk wordt gegeven op welk moment verschild en dat is inderdaad het fijne verschil tussen travers en galop. Vraag aan de instructeur hoe (stap voor stap) het aangaloperen bij dit paard aangeleerd is. Dat scheelt veel frustraties.

In dit topic vind je verschillende manieren van aangaloperen (je zult merken dat zelfs de amazones op hoog niveau het er niet over eens zijn).

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=105&t=1019107&hilit

Inderdaad.
Vraag ofdat de instructeur je hierbij kan helpen.