paard dat erg op bit bijt....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kadamba

paard dat erg op bit bijt....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 22:47

hey ik heb ee 5 jarige hengst die tot zover onbereden was, ik heb hem nu bijna 3 maanden, en nu heb ik t volgende probleem, dat ie heel erg op t bit bijt, ik heb m geprobeerd met enkel en dubbel gebroken lager en hoger ind e mond maar nix maakt verschil....

hij doet t ook als ik niet op m zit en t bit in heeft, kan iemand me helpen????

smurffie

Re: paard dat erg op bit bijt....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:49

tandarts laten kijken? kan aan de tanden liggen.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:51

heb jij zijn tanden wel eens laten nakijken? gezien zijn leeftijd en het feit dat hij het ook doet als je er niet op zit zou het best kunnen dat hij haken op zijn kiezen heeft.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 08:59

@ kadamba: Ik zou denk ik iig even de DA laten kijken naar de tanden .. En is het niet gewoon (wat overdreven) laten zijn van ontspannenheid? :)

kadamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 21:35

de tandarts heeft m vorige week bekeken en heeft zn tanden gedaan. ik heb vandaag gezien wat hij doet, hij heeft een
hoektand die puntige net iets boven t bit. hij pakt met die tand de hele tijd t bit.......... ik heb m een sperriempje omgedaan maar maakt nix uit. een jongen die ook paarden heeft zegt me dat het mogelijk is om die tand te laten verwijdere....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:22

Oh, een hengstetandje. Ja, dat kan een paardentandarts of DA idd wel weghalen. Maak even een afspraak daarvoor :)

Praat daarna even met je instructeur, 't kan zijn dat je paard er ook een gewoonte van heeft gemaakt, die je dan rijtechnisch moet oplossen :)

kadamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 21:19

ok. eh hij heeft inderdaad een raar puntig tandje, maar ik denk dat het een wolventandje is , heb t op internet bekeken, morgen komt de dierenarts en dan zal hij wel beslissen thanks.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 22:51

Hopelijk is dan het probleem weg, anders is het misschien gewoon 'iets' wat een gewoonte is voor hem is (geworden)?

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:56

Of misschien iets van een tonglepel?

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:14

AlicavR schreef:

Helpt niet als je paard zoiets heeft hoor :')

Angietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:27

Tonglepel helpt inderdaad niet, ik zou een tandarts laten komen. Toen ik mijn paard net had deed hij het ook. Heb toen tandarts laten komen.... en het was over!

compound

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:40

jep tandarts is een goede oplossing.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:10

Is de dierenarts al langs geweest, zoja, was het een wolftandje? ;)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 01:26

en als het niet ophoudt kun je ook altijd nog een ongebroken trens gebruiken, is veel vriendelijker werkt namelijk niet in op het gehemelte.

Het moet wel een wolfstandje zijn, dat is namelijk de enige hoekige tand die boven het bit kan voorkomen, een hengstentand zit namelijk onder het bit en die kun je niet zomaar "effe" verwijderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 01:27

Inderdaad even tandje/kiesje laten verwijderen en nooit met tonglepels beginnen, als je eenmaal die weg van hulpmiddelen inslaat is heel snel het einde zoek.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 09:44

daffie1986 schreef:
en als het niet ophoudt kun je ook altijd nog een ongebroken trens gebruiken, is veel vriendelijker werkt namelijk niet in op het gehemelte.

Het moet wel een wolfstandje zijn, dat is namelijk de enige hoekige tand die boven het bit kan voorkomen, een hengstentand zit namelijk onder het bit en die kun je niet zomaar "effe" verwijderen.

Dat is dus écht NIET waar hé := := !!!!

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 10:04

Stravero schreef:
AlicavR schreef:

Helpt niet als je paard zoiets heeft hoor :')

Toen mijn paard jong was beet ze ook altijd op het bit, ik reed toen met tonglepel...
En omdat ze toen wat te doen had beet ze dus niet meer in het bit...
Dus ja er is zeker een kans dat het dus wel werkt.

Daarbij had ik nog niet het hele topic gelezen en alleen de begin post... Dus ik had de 2e post van de TS nog niet gelezen. :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:39

AlicavR kan jij mij dan vertellen wat jou paard had?
een tonglepel werkt tegen tong over het bit gooien (wat alsnog deoorzaak niet weghaalt maargoed)

met op het bit bijten heeft het niks te maken!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:59

@ stravero Echt wel ik heb een heel onderzoek moeten doen naar bitten, hulpteugels en neusriemen. Dus ga mij niet vertellen of het wel of niet zo is.

kadamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 16:28

mn dierenarts is nu op vakantie dus als hij terug komt moet ik een afspraak maken. iemand een idee hoe duur t is om een wolfstandje weg te laten halen?

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:36

Even langs een dierenkliniek gaan bij een tandarts.. bij mijn merrie worden haken en wolstandjes verwijderd maar weet niet hoeveel een paar wolfstandjes is, dat kan je zo even navragen bij de dierenkliniek. Kan ook zijn dat je bit in de weg zit als je paard een klein mondje heeft. Ik zou eerst naar de tanden laten kijken en dan kan je daar ook gelijk je vragen stellen.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:55

daffie1986 schreef:
@ stravero Echt wel ik heb een heel onderzoek moeten doen naar bitten, hulpteugels en neusriemen. Dus ga mij niet vertellen of het wel of niet zo is.

Ik heb een pony die heel erg het bit vast houdt en dan niet meer los wil laten, hij is ook moeilijk 'naar beneden' te krijgen. aangezien jij een onderzoek gedaan hebt over bitten en hulpteugels ben ik wel benieuwd wat ik het beste kan gebruiken.
We longeren hem nou af en toe met touwtjes die naar de singel lopen en hebben een dubbelgebroken trens.
bvd. :)