Ik ben hier nieuw,zal me even kort voorstellen,
Ik ben angela 23 jaar en heb een super lief en mooi verzorg paard waar ik super trots op ben
Nou heb ik een vraagje:
Ik heb mijn verzorg paard nog niet zo heel lang.
Dus we zijn voornamelijk bezig aan elkaar te wennen.
Ben dus nog niet echt bezig met echte training of iets dergelijks.
Waar we vooral mee bezig zijn is voorwaarts aan het been rijden de achterkant er goed onder te krijgen en proberen de onstpanning op te zoeken.
Het voorwaarts rijden (wat dus het belangrijkste is om dan uiteindelijk lekker onspannen te kunnen zijn) wil nog niet echt lukken.
Zodra ik hem lekker voorwaarts bijvoorbeeld in de draf wil hebben en hem dan van voor wat ophoud gaat hij telkens in galop of maakt galop sprongen.
Meestal laat ik hem dan gewoon door galoperen omdat ik anders bang ben dat hij er op die manier onder uit wilt komen.
Zo ben ik dus best veel bezig met galoperen omdat hij dat steeds doet.
Natuurlijk pak ik hem na een half rondje galoperen weerop naar de draf, maar hij gaat dan of heel sloom lopen waardoor ik hem weer actiever laat lopen en hij vervolgens weer wilt gaan galoperen.
Zo is het in stap dat hij wel wilt gaan ontspannen maar dan een beetje gaat hangen op mijn handen.
In de galop loopt hij helemaal super en ontspant dan lekker.
Veder ben ik bezig met veel overgangen en schijn overgangen rijden.
En houd hem goed bezig door veel verschillende figuren.
Je zal begrijpen door dat hij zich naar mijn idee wat sterker maakt en ik dan weer bezig ben met hem bezig te houden hij dan na een half uurtje best moe word en hem dan ook moeilijk weer actief krijg.
Mijn vraag aan jullie is dus hebben jullie tips?
En zouden jullie het anders aan pakken?
Hoop dat jullie een beetje wijs worden uit mijn verhaal.
Vind het altijd erg moeilijk iets op papier(computer) goed uit te leggen.
Groetjes Angela
) maar hij heeft het vooral als ik aan draaf en hem dan actief wil laten lopen dat ie dan wilt aanspringen( mijn houding veanderd dan naar mijn idee niet.