voorhand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vilouma

voorhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 17:59

hooii

ik heb een 4-jarige waarmee ik binnekort ook wedstrijden ga starten.
zo af entoe wil hij nog op de voorhand vallen in draf,dat is dus niet de bedoeling.
ik zou het normaal gesproken oplossen door veel in de oprichting te rijden .
maar aangezien hij pas 4 is en dat niet goed voor hem is dan zoek ik een andere oplossing.
overgangen helpt inderdaad ook erg goed,maar dat dan maar voor even en dan valt hij weer snel op de voorhand ( niet in een hele ernstige staat gelukkig ,maar zou het graag willen oplossen)

hopelijk hebbne jullie tips!

x

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:05

Dat hoort nou eenmaal een beetje bij een 4 jarige. Die kun je nog niet helemaal op het achterbeen hebben.
Weet niet wat je gaat starten, maar ik neem aan dat je in de B begint. Dan is het helemaal niet erg als je paard wat op de voorhand loopt hoor! Als ie maar niet als een duikboot loopt.
Zou er dus nog niet te veel aan gaan lopen prutsen. Hij moet eerst achter sterker/sneller worden zodat hij zichzelf kan dragen en meer op het achterbeen kan komen. In je training kun je het best eens een klein stukje proberen, maar laat 'm eerst maar lekker sterk worden dmv bv schakelen en het achterbeen snel te maken.