Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Citaat:Ik zou de zweep wegdoen en les nemen. Paardrijden heeft niks te maken met elke x een tik geven.
liedje89 schreef:Als je je zweep niet heel vaak gebruikt gewoon je teugels in een hand. Als je hem wel vaak gebruikt een kijken naar je rijstijl.
Vind het trouwens een beetje vreemd dat je je zweep niet zou mogen gebruiken waar die uiteindelijk voor bedoelt is. als je de zweep maar niet gebruikt in plaats van je benen maar om hem er zo af en toe (en dan bedoel ik echt niet vaak) aan te herinneren dat hij moet reageren op je benen is er toch niks mis mee. of zeg ik nu iets heel vreemdsCitaat:Ik zou de zweep wegdoen en les nemen. Paardrijden heeft niks te maken met elke x een tik geven.
Veel intructrices laten je ook met zweep rijden volgens mij??. maar dat hangt ook weer van je niveau af misschien.
Hoe bedenk je het?liedje89 schreef:Als je een keer iets bijtikt om extra stelling en buiging te vragen, is er niks aan de hand. Maar die stelling moet je aan je been kunnen rijden, niet om je zweep. Die laatste opmerking FS is onder de maat.
tuurlijk moet ze om mijn been heen buigen, maar de zweep maakt het wel extra makkelijk voor haar. Ik zeg toch ook niet dat je moet sláán met een zweep? integendeel, heb mijn paard nog nooit een mep verkocht, die zou er zo van schrikken dat ik dr geen 2seconden op zou kunnen blijven zitten.