Galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lobbie10

Galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 07:32

Hallo,

Ik heb een vraagje over de galop, ik rijd een 4,5 jarige andalusier. De stap en draf gaat geweldig, ze laat volledig haar rug los. maar de galop is heel moeilijk voor haar. Ze valt snel terug naar de draf, en ze galopeert niet beheerst. Ik galopeer vaak over een zand pad, zodat ze ff haar benen kan strekken. Dan galopeert ze heel makkelijk. Hebben jullie tips/oefeningen om de galop aantesterken/ beter te maken?
Bedankt!:D

Alicia2u

Re: Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 08:21

Hoe galopeerd ze aan de longeerlijn?

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 08:43

OP het zandpad heeft ze geen probleem omdat ze dan in haar eigen houding kan lopen, als het in de bak niet lukt, is het toch een kwestie van verder gaan met rechtrichten en nog heel veel bij de basis cirkels in stap en draf blijven
Heb je ook les en misschien eens op www.paardenbegrijpen.nl kijken en voor eventuelen instructrices bij jou in de buurt kun je kijken op www.avalonsruiterbegeleiding.nl .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 10:46

Een Andalusiër van 4,5 is nog echt een jong paard. Rustig de tijd geven om sterk en soepel te worden. Prima om lekker rechtuit over het zandpad te galopperen!
In de bak vooral in stap en draf voorbereidend werk doen.Vooral wijkende oefeningen gevolgd door rechtzetten en voorwaarts rijden zijn goed voor je. En veel overgangen. De winst haal je uit het aanspringen in de galop, niet uit de kilometers.

lobbie10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 16:51

@ alicia: Aan de longeerlijn moet je moeite doen om haar in de galop te krijgen, maar als ze het eenmaal doet gaat het goed.

@midgie: ja ik heb ook les, gaat steeds beter, met rechtrichten zijn we bezig. we zijn het nu aan het opbouwen.

@ sonja: dankje!

lolopjeknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:53

idd wat sonja zegt :D

pony_galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:51

hey,
kan iemand me helpen????
mijn pony wil in de galop absoluut GEEN voltes maken...
ik heb gelongeerd,ik heb echt al héél veel geprobeerd...
kan iemand me tips geven???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:15

Ik denk dat je daarvoor beter even je eigen topic aanmaakt en iets uitgebreider vertelt wat je probleem precies is en wat je al geprobeerd hebt ;) Niet je eigen probleem in andermans topic gooien, da's niet netjes.

_Lotteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:47

haha..idd, een beetje netjes blijven op bokt he ;)

maar ik sluit me aan bij sonja, mijn paardje vond het op wat jongere leeftijd ook moeilijk ..de galop en het gaat idd om het beheerst galoperen en aanspringen dan et aantal km.

jennifer1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 10:38

Lekker longeren! en dan de hulpen gebruiken!
op me stage moeten ze de Naam van het paard hard op zeggen en dan galop! probeer dat eens met longeren als dat goed gaat proberen onder het rijden te doen. en dan beginnen met de hulpen
Succes er mee
Groetjes

pony_galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:05

Sonja schreef:
Ik denk dat je daarvoor beter even je eigen topic aanmaakt en iets uitgebreider vertelt wat je probleem precies is en wat je al geprobeerd hebt ;) Niet je eigen probleem in andermans topic gooien, da's niet netjes.

maar ik weet niet eens hoe je een eigen topic maakt...
anders had ik het ook niet hier neer gezet... :oo

pony_galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:47

pony_galop schreef:
Sonja schreef:

maar ik weet niet eens hoe je een eigen topic maakt...
anders had ik het ook niet hier neer gezet... :oo

laat maar ik snap al hoe je dat doet :D