Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Relaxed schreef:Gewoon buitenbeen aandrukken en dan springt ie zo om

jessj22 schreef:Relaxed schreef:Gewoon buitenbeen aandrukken en dan springt ie zo om
als je paard het kent ja
ik mijn paard heb ik het aangeleerd been verlegen van hand veranderen en stelling omdraaten zeg maar
ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen
eerst ging die vaker over kruist maar toen heb ik bij de b afgewend en bij de e op de andere hand dus in eens andere stelling vragen toen deed hij het wel
ik denk dat je dit niet zelf moet doen maar even hulp vragen van een ervaren persoon
wij hier op bokt weten ook niet hoe jou paard het op pakt en reageerd ga dus aub niet zelf aan de slag als je het nog nooit gedaan hebt
veel suc6

Dat vinden sommigen misschien niet oud genoeg om dit te leren en je rijdt op een manege... Niks mis mee volgens mij, maar ik ben ook van mening dat je het best aan je lesgeefster vraagt, dan kunnen je lesgenootjes er misschien ook nog wat van opsteken en heb je de juiste correcties vanaf het begin. Zo leer je minder fouten
Iris_VDM schreef:Van mijn instructrice moet ik altijd weer een overgang terug nemen naar de draf, en vanuit daar weer aanspringen in de galop.. dan heb je volgens mij ook minder kans dat ie hele andere dingen gaat doen of bijv. weer overkruisd gaat!
..hoewel ik een meisje zag rijden die constant overkruisd rijd maarja..

Je maakt gewoon een overgang en springt in een andere galop terug aan als de vorige... Dit heeft niks met de galopwissel te maken zoals de TS het bedoelt en zoals meeste mensen het ook begrijpen
Het is wel een manier als je de galopwissel niet kan en toch moet veranderen. Wendow schreef:Dat is geen foute galopwissel... Het is er gewoon geenJe maakt gewoon een overgang en springt in een andere galop terug aan als de vorige... Dit heeft niks met de galopwissel te maken zoals de TS het bedoelt en zoals meeste mensen het ook begrijpen :) Het is wel een manier als je de galopwissel niet kan en toch moet veranderen.
Wendow schreef:Dat is geen foute galopwissel... Het is er gewoon geenJe maakt gewoon een overgang en springt in een andere galop terug aan als de vorige... Dit heeft niks met de galopwissel te maken zoals de TS het bedoelt en zoals meeste mensen het ook begrijpen
Het is wel een manier als je de galopwissel niet kan en toch moet veranderen.
M_ariskaa schreef:Wendow schreef:Dat is geen foute galopwissel... Het is er gewoon geenJe maakt gewoon een overgang en springt in een andere galop terug aan als de vorige... Dit heeft niks met de galopwissel te maken zoals de TS het bedoelt en zoals meeste mensen het ook begrijpen :) Het is wel een manier als je de galopwissel niet kan en toch moet veranderen.
:
http://www.youtube.com/watch?v=V05rMklrPa0
Ryanne_ schreef:Op die manier zoals Iris_vdm zegt kan je het opzich wel leren, maar dat doe je met een pony die je niet in het wedstrijd sport hoog wil uitbrengen. dan moet je gewoon eerst wachten tot je de oefeningen uit het M2 beheerst zoals de SB enz. Jij moet je pony ook zo danig aan eht been hebben dat hij aanspringt bij een aantasting achter de singel (om het makkelijk te zegge)
Maar als je op een manege rijd en nog geen eigen paard hebt. Heb er er eigenlijk niks aan enzoals je het vraagt. is het in mijn ogen dat jij denkt dat het heel gemakkelijk is. maar dat is het dus echt niet.
Het is even kort uitgelegt hoe ik er over denk maar goed..
succes ermee
Ryanne_ schreef:Ja maar wat heb je eraan vraag ik me dan af?
TS schreef:

Ga desnoods op zoek naar iemand die dit kan en ga daar les nemen... Een galopwissel heb je echt niet in een lesje geleerd... Je moet opbouwen vanuit andere oefeningen, zoals anderen voor mij het ook zeggen