Teugels glijden door de handen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ess190576

Teugels glijden door de handen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 21:37

Ik heb het probleem dat mijn teugels elke keer langzaam langer worden....
Nou heeft mijn trainer al gezegd dat ik de hand ook gesloten moet houden en dan vragen...
Mar volgens mij glijden ze dan nog door mijn handen.
Heb al handschoenen met extra grip en teugels met extra grip....
Iemand nog tip of is het inderdaad gewoon blijven oefenen...

Birgit__

Re: Teugels glijden door de handen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:39

Ik heb dat probleem ook.
Maar ik hen met wat voor handschoentjes dan ook, echt geen grip..

Gewoon aan blijven denken, handen sluiten. Op het goede moment openen. Maar wel op blijven hameren.

zorro10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:41

Ik heb dat probleem ook. Supervervelend.
Vooral bij wedstrijden, moet ik altijd stiekum de boel weer korter maken.

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:45

Ik heb dit ook zooo erg gehad!!
2 jaar lang, elke les, zeker een paar keer per les, HOU JE TEUGELS NOU IS OP MAAT!
Ik rijd nu al een tijdje zonder handschoenen, enkel op wedstrijden met.
Geloof me, als je ze te lang gaat laten glijden gaat het zo erg irriteren, dat je ze wel vast blijft houden.
Ik heb nu springteugels, en het werkt perfect.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:49

het rijdt echt vreselijk, maar wat bij mij enorm geholpen heeft (en nog helpt als ik weer eens loop te prutsen) een knoop in je teugels en daarvoor vasthouden.. dwingt meteen af om je handen bij elkaar en voldoende naar voren te houden... (dus even doorbijten en na een half uur ben je wel aan de knoop gewent en kun je weer normaal rijden)

Knoop zo maken dat je je teugels vlak ervoor vast moet houden.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:50

Daarom rijd ik met springteugels.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:51

Nimmy schreef:
het rijdt echt vreselijk, maar wat bij mij enorm geholpen heeft (en nog helpt als ik weer eens loop te prutsen) een knoop in je teugels en daarvoor vasthouden.. dwingt meteen af om je handen bij elkaar en voldoende naar voren te houden... (dus even doorbijten en na een half uur ben je wel aan de knoop gewent en kun je weer normaal rijden)

Ik heb ook een tijd met een knoop gereden :D

Nu al een flinke tijd niet meer en het heeft echt gewerkt!!! Ik heb de knoop niet meer nodig :D

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:52

Ga western rijden!
Dan mag je rijden met lange teugels, heb je dit probleem ook niet hihi

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:54

Daantje1981 schreef:
Nimmy schreef:

Ik heb ook een tijd met een knoop gereden :D

Nu al een flinke tijd niet meer en het heeft echt gewerkt!!! Ik heb de knoop niet meer nodig :D

dat heb ik ook, heb t 2 weken constant gedaan, daarna nog een periode af en toe en nu eigenlijk nooit meer... Is echt een super methode
Laatst bijgewerkt door Nimmy op 07-02-09 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

ess190576

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 22:09

Oke nou dan gaan we een knoop proberen.
Zonder handschoenen is geen optie, ze kan in het begin heel vervelend op de hand zijn, en dat trekt mijn velletje niet....
Wat ik wel eens heb gedaan maar dat is niet heel slim de teugels een keer extra om mijn vingers gedraaid, maar goed als er een keer wat gebeurt waardoor ze in een keer aan de teugels trekt moet ik mijn vingers gaan zoeken.... en zonder vingers word het rijden wel helemaal lastig....

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 10:06

ess190576 schreef:
Oke nou dan gaan we een knoop proberen.
Zonder handschoenen is geen optie, ze kan in het begin heel vervelend op de hand zijn, en dat trekt mijn velletje niet....
Wat ik wel eens heb gedaan maar dat is niet heel slim de teugels een keer extra om mijn vingers gedraaid, maar goed als er een keer wat gebeurt waardoor ze in een keer aan de teugels trekt moet ik mijn vingers gaan zoeken.... en zonder vingers word het rijden wel helemaal lastig....

Dat dacht ik ook, ik rijd een haflinger, en die wil in het begin vooral nog wel eens lekker hangen in je handen etc. Is ook vreselijk sterk, maar dan houd je wel beter je teugels vast, vind ik persoonlijk :)

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:31

Als je gaat zoeken in de paardenwinkels zijn er best wel teugels te vinden die het probleem kunnen oplossen voor je.

Er zijn teugels met een stroeve binnenkant, zodat ze niet uit je handen kunnen glijden en springteugels met stops zijn inderdaad ook een goede optie.

Renee_tjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:42

Springteugels zijn idd handig, zitten van die stopstukdingetjesop ;)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:59

Ik heb het ook gehad, heb gewoon een knoop gelegd in beide teugels waar ik mijn handen moest houden.. jury ziet dat toch niet, want je houd je handen er op ;)

als je geen knoopje in je teugels wil leggen.. kun je er ook een paar paarden elastiekjes om heen doen zodat je een knobbel krijgt en daarna een plakbandje er over.

hoop dat ik het beetje goed heb uitgelegd :P maar voor mij werkt het super!

succes er mee! :)

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 09:30

Idd een knoop of teugels met stopjes (Anky (merk) heeft bijvoorbeeld dressuur (gladde) teugels met stopjes).

robyn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 10:39

Er zijn heel veel verschillende teugels met stopjes, ikzelf heb linnen teugels met stopjes en met rubber doorweven voor extra grip. Echt super!