Mijn paard heeft de vervelende eigenschap om op de linkerhand altijd uit te zwaaien. Mijn instructrice heeft mij uitgelegd waardoor dat komt namelijk: hij zit een beetje vast aan zijn rechterkant, en als je dat op de linkerhand rijdt, dan zwaait hij heel snel uit. Het klinkt een beetje vaag maar hij zit dus vast aan zijn rechterkant, maar heeft daarmee problemen op de linkerhand. Nu proberen wij dat samen te corrigeren, alleen dat is makkelijker gezegt dan gedaan. Hij werkt namelijk wel eens tegen als je hem recht wilt zetten (met een bok bijv.) Het ligt niet eraan dat hij iets heeft ofzo, hij is het gewoon niet gewend. (Is het eerste jaar dat hij in een bak rijdt)
We zijn natuurlijk hard aan het werken om hem lekker los te rijden, door voorwaarts neerwaarts etc. Hij loopt ook al best goed nagefelijk. Het paard waar ik het over heb is een 13jarige BWP ruin, is hiervoor altijd voor recreatie gebruikt en endurance (ben ik pas achter
) maar wij willen ook graag dat hij een beetje dressuur kan lopen want het springen gaat al super
!Hebben jullie nog tips om hem lekker los te krijgen en om hem beter over de rug te rijden??