Ik heb precies hetzelfde gehad.
Ik ben begonnen met grondwerk gewoon lekker in de bak. Ook 2 dagen in de week wandelen en flink doorstappen.
Na al dat wandelen en grondwerk begon ze meer interesse te tonen voor draven en uitdagen. Toen ben ik begonnen met conditietraining aan de fiets (1 km draven, week erna 2 km in een stuk draven en bouw zo maar uit). Lekker afstanden vlot door stappen en draven. Ondertussen was/ben ik ook bezig met Parelli en longeren we af en toe los. Ook ben ik begonnen met recht richten aan de hand, om haar rechter te maken en voor te bereiden op het rijden (jaja, ze is 8 maar altijd verkeerd of niet gereden). Haar rug moest sterker worden dus we deden alles aan de hand en op de grond.
In 2 maanden heb ik haar helemaal voorbereid op het rijden (samen met mijn instructrice) en toen brak de grote dag aan. Ik mocht erop, haar rug was goed ze was minder scheef en ze had conditie. Eerst nog wat oefeningen op de grond om haar warm te maken en toen hebben we heerlijk rustig gereden. Ik ben nog steeds bezig met conditietraining, recht richten en grondwerk. Ik rijd nu ongeveer 2 keer in de week waarvan 1 keer privéles. De rest van de week doe ik dus al het andere op de grond. Ze is nog lang niet gespierd en heeft nog lang geen goede rug en is al helemaal nog niet recht. Neem de tijd, bouw een band met elkaar op, leer elkaar kennen. Allemaal factoren waar je alleen maar profijt van hebt als je eenmaal in het zadel zit. Ik ben blij dat ik zo rustig aan gedaan heb met haar en nog steeds doe. Ze geeft netjes haar tempo en grenzen aan en ik ook. We voelen elkaar erg goed aan en ik vertrouw haar
.
Doe alles met rust, concentratie en vertrouwen en met respect en liefde voor elkaar, daar bereik je veel meer mee! En kijk hier eens op, daar vind je van alles over (los) longeren en grondwerk!