mijn pony is vaak sloom in de stap, in de draf en galop gewoon voorwaarts maar zodra ik een overgang maak naar de stap wordt hij zo sloom. het ligt niet aan te veel terughouden omdat ik daar met privéles op gelet heb en dan doet hij het ook, en heb ookal geprobeerd veel overgangen te rijden, en dat helpt wel iets maar nog niet echt.
hij is gewoon helemaal lam voor het been zegmaar, maar in de draf is hij wel ineens voorwaarts..
ik heb hem nu 3 maanden ongeveer, bij de vorige eigenaar heeft hij altijd met sporen gereden, zou het daaraan kunnen liggen?
heeft iemand nog tips? (naast veel overgangen rijden en minder tegendruk geven (want dat is het dus niet))
ik wil niet met sporen rijden, heb wel een zweepje vind hij wel heel eng (omdat hij het eng vind dat er iets aan zn lichaam hangt
) maar is opzich wel mee te rijden, hoef hem niet aan te tikken en loopt wel meteen een stuk sneller, maar als ik aanspring in de galop word hij weer bang voor het zweepje omdat hij het dan in zn ooghoek ziet.. dus ik dacht misschien weet iemand nog een manier om het een beetje te verbeteren