tipps graagg(L)
xx
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
anneliesdj schreef:Meer verzamelen, terugrijden op je zit. Veel overgangen maken, zorgen dat ze goed aan de hulpen staat en vlot en makkelijk overgangen maakt.
Steeds vooruit en terug rijden, vooral in stap en draf oefenen en als je op den duur ook vanuit stilstand naar draf kunt en terug zul je de galop ook beter verzameld kunnen rijden.
maaikedewit schreef:anneliesdj schreef:Is dat zo? Dus je kunt haar enkel op je zit terugrijden naar een verzamelde draf?
Op welk niveau rijd ze?
mijn vriendin kan haar vanuit de zit en een beetje teugels terug rijden naar draf, alleen de galop, dan wil ze crossen
die pony heeft z1 gelopen
anneliesdj schreef:En welk niveau heeft je vriendin? Kan ze ook een verzamelde en uitgestrekte draf rijden? Dat bedoel ik met voorwaarts en terug rijden.
@Celiien; Niveau heeft er wel degelijk mee te maken, als zij een beginnend ruiter is zal het een ander probleem zijn dan wanneer ze al op M niveau wedstrijden rijd.
maaikedewit schreef:anneliesdj schreef:Is dat zo? Dus je kunt haar enkel op je zit terugrijden naar een verzamelde draf?
Op welk niveau rijd ze?
mijn vriendin kan haar vanuit de zit en een beetje teugels terug rijden naar draf, alleen de galop, dan wil ze crossen
die pony heeft z1 gelopen
Celiien schreef:anneliesdj schreef:En welk niveau heeft je vriendin? Kan ze ook een verzamelde en uitgestrekte draf rijden? Dat bedoel ik met voorwaarts en terug rijden.
@Celiien; Niveau heeft er wel degelijk mee te maken, als zij een beginnend ruiter is zal het een ander probleem zijn dan wanneer ze al op M niveau wedstrijden rijd.
daar heb je gelijk in; bedeolde eerder stel dat het meisje al wat langer rijd, maar geen wedstrijden rijd,
dan kan je dus moeilijk beoordelen op welk niveau zit
Celiien schreef:Niveau heeft er niks mee temaken, iemand die geen wedtrijden rijd, kan dat niet zomaar beoordelen![]()
Heeft ze een instructrice? zoniet dan zou ik les nemen; zo leer je veel meer.
wij kunnen vanaf hier niet echt beoordelen.
Iig wel verzamelen en veel overgangen rijden
maaikedewit schreef:Celiien schreef:Niveau heeft er niks mee temaken, iemand die geen wedtrijden rijd, kan dat niet zomaar beoordelen![]()
die pony heeft z1 GELOPEN:)
ze kan geen les nemen, kost te veel
maaikedewit schreef:Celiien schreef:Niveau heeft er niks mee temaken, iemand die geen wedtrijden rijd, kan dat niet zomaar beoordelen![]()
die pony heeft z1 GELOPEN:)
ze kan geen les nemen, kost te veel
[/quote]Celiien schreef:maaikedewit schreef:ze is zeker geen beginnende ruiter;)
ze rijd 5 a 6 jaar, en gaat binnenkort ook wedstrijden rijden, springen
5 a 6 jaar zegt niks; sommige mensn rijden dan goed, anderen niet
+lessen kosten zo bij elkaar minder dan een wedstrijd->inschrijvingen etc