Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sassiewassie schreef:Maar elke keer als ik een kneepje met me hand geef om der langzamer te laten lopen gooit me ze haar hoofd en hals omlaag en wel op z'n manier dat ik gewoon mee getrokken wordt naar voren. Dus ik kan wel de heleweg voor over getrokken worden. Maar daar heb ik ook niet echt zin in..
xmarliez schreef:Neem eens een andere weg, een omweg gewoon door een straat die niet direct naar huis wijst. Jou pony wil gewoon naar huis.... Staan zijn vriendjes thuis?
Het heeft geen zin om bijvoorbeeld te trekken want je wint het simpelweg nooit van een paard. Wel kun je haar met je zit corrigeren, probeer je zwaar te maken en goed op je evenwichtspunt te gaan zitten, bekken kantelen en bovenbenen aanspannen. Doordat jij je gewicht naar achter brengt en haar tempo dus als het ware blokkeert versnelt ze als het goed is niet meer. Dit is wel oefenen, niet ieder paard reageert direct op zit.
Ik zou gewoon eens proberen om een andere weg in te slaan en vanuit daar naar huis te rijden, rustig tegen haar praten en zorgen dat ze helemaal met haar concentratie bij jou is. Ik heb zelf jaren een 'naar huis lopertje' gehad, puur omdat thuis zijn favoriete plekkie was, vriendjes en lekker eten. Ook kun je er voor kiezen om af te stappen en er langs te lopen, zorgen dat ze jou tempo aanhoud en als ze versnelt neem je haar terug. Zo ben jij langs haar en kan ze iemand zien, iemand die ze vertrouwt daardoor zijn ze vaak al gerust gestelder.