Ik zit al een tijdje met wat, niet echt een probleem..maar het is gewoon frustrerend.
Mn paard is ontzettend tegen mn been in als in los wil gaan rijden.
Ik hoef me been alleen nogmaar aan te leggen of ze gooit dr kont al omhoog..niet dat ze keihard gaat bokken maar gewoon even zo die kont omhoog. Echt bokken doet ze pas als ik echt been geef.
En van mijn instructrice moet ik bergopwaarts rijden, dus aandraven en gelijk weg. Maar eerste 3/4 keer aandraven gaat dat gewoon niet. Gaat ze staken, stilstaan en als ik dan been geef een flinke bok.
Maar dan moet ik juist niet mn been afsteken maar juist eraan houden, anders geef ik haar de zin..En dan geeft ze wel toe en kan ik zo van arbeidsdraf naar midden en weer terug..soms is ze nogwel iets tegen mn been in, en dan vnl mn binnenbeen omdat ze moeite heeft met rechtsom te buigen.
En dan is ze in de draf helemaal aan mn been, en dan komt de galop.
Ik moet nu goed voorbereiden voor galop dus doorzitten en buitenbeen naar achter..maar dan begint het weer..maar net zoals in de draf. Ik spring aan en daarna neem ik haar eigenlijk gelijk weer terug om daarna weer aan te springen..zodat ze goed aan mijn been wordt.
En dan loopt ze weer als een trein.
Rij ook veel overgangen en schakel constant, want ze valt heel snel terug op mn hand..Ze heeft nogal moeite 'op dr eigen benen te lopen'.
Hebben jullie nog wat tips, want als ze echt gaat bokken gaat ze rennen en echt met de bedoeling mij eraf te krijgen. Maar gelukkig heb ik een goeie zit!

Zou het gewoon aan het weer liggen, want eerst deed ze dat nooit..
Soms gaat het goed, maar soms kan ik het echt niet hebben, heb het idee dat ze me gewoon flink aan het uitproberen is ofzo.
Ook is ze in de draf soms maar in de galop helemaal op de lange zijde hardstikke scheef..die kont gooit ze helemaal naar binnen. Kan dat er ook iets mee te maken hebben?
Nu gaat het steeds beter om dan van mn buitenbeen naar mn binnenteugel te rijden.
tips tips tips!