stijgeren !? HELP!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dimra

stijgeren !? HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 13:21

ik heb ook een probleempje! weet niet meer hoe ik het anders moet doen! heb les in Bathmen maar 1 voor 1 weten ze het niet meer..

ik heb een engels volbloed.. van Samber.. pittig beest! als ik aan wil galloperen dan maakt ie eerst 2 hele grote en brede galop sprongen en daarna zakt die door zijn achterbenen heen en begint ie te stijgeren! ik vind het onzin om een fysio of wat dan ook erbij te halen want dit heeft ie nog nooit gedaan het is gewoon een soort van uit proberen! hoe kan ik hem hier van af krijgen??

ik heb geen zin in commentaar ik vraag alleen tips!;)

Groetjes melany

gerano

Re: stijgeren !? HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:23

waarom vindt je het onzin om een fysio erbij te halen? er kan toch altijd iets met zijn rug zijn.

houstenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:33

en wat doe jij dan , als ie die twee hele grote galop sprongen naar voren doet? Geef je hem alle ruimte om weg te komen of ga je aan de teugels "hangen"? Veel mensen hebben namelijk niet in de gaten dat ze op zon moment aan de teugels hangen omdat ze niet "mee" kunnen komen met het paard, dus blijven dan "achter" in de beweging...het paard krijgt als het ware tegenstrijdige hulpen...als dit het geval is (laat anders iemand vanaf de grond even goed kijken wat jij met je teugels en zit doet...) DAn eens met een losse teugel aan galoperen en iets in de verlichte zit mee zitten zodat je aan geen kant hindert...

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:34

Als tie gaat steigeren zou ik gaan lichtrijden en hard wegdraven. Bij mij werkt het, paard doet het nooit meer. :)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:37

ik TeM want is een dubbelen!

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:41

misschien heeft hij indd ergens last van een paard doet niet zomaar iets omdat hij geen zin heeft.

en misschien heeft hij sinds kort ergens last van tanden pijn in spieren ect.
en dat hij daarom het sinds kort doet succes ermee!!!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:02

idd erg triest om te zeggen dat een fysio onzin is :n
wie weet mankeert hij al heel lang wat aan zijn lijf/spieren, maar doet het hem nu zo'n pijn dat hij nu pas rare dingen gaat doen......

ik zou als de gekke een fysio laten kijken, als het niks lichamelijks is, kost het je 1 keer geld en weet je zeker dat hij gezond is qua spieren/blokkades (en helaas heeft vrijwel ieder paard die tegenwoordig door de foute manier van rijden van de meesten)

als de fysio zegt dat er niks is zou ik je zadel nakijken

en als het geen van beide is zou ik eens naar je eigen rijstijl kijken (maar dan komt er waarschijnlijk ook wel wat bij de fysio naar voren...)

een paard doet iets NOOIT expres of om onder het werk uit te komen of wat dan ook.... er is altijd een andere oorzaak en als hij het nooit heeft gedaan is het waarschijnlijk niet iets uit het verleden, dus dat kan je dan al wegstrepen ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:05

Stijgeren? je schrijft het met ei hoor, steigeren.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:13

Houstenfan komt met een belangrijk punt. Het is goed mogelijk dat je het paard in de mond zit bij het aangalopperen.
Wat je kunt doen is een halster onder het hoofdstel doen en daar teugels aan maken. Dus met dubbele teugels rijden. Bij het aangalloperen zorg je dat je meer op de halsterteugels rijdt dan de gewone.
Doet hij het ook bij anderen?
En als je bv op een volte galoppeert?
Aan de longe? als hij het bv niet ana de longe doet, is het ene idee om er op te gaan ann de longe en dan geen teugels gebruiken zelf. kijken wat er dan gebeurt. Als hij het dan niet doet, is het toch echt een kwestie van je paard in d eweg zitten bij het aangalopperen.
Oook kan het niet je handne, maar je zit zijn. Als je in het zadel klapt, is dat ook reden tot protest na een paar passen.
Heb je wel eens geprobeerd in verlichte zit aan te galopperen (en door te galopperen)?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:14