Klever.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Sanne

Klever.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 23:41

Armando is sinds begin november onder het zadel en heeft het eigenlijk altijd vrij goed gedaan. Alleen in de bak of met meerdere maakt hem niks uit.
Maar vandaag was hij echt een klever.
Ging samen met stalgenootje rijden en Armando bleef maar aan dat paard kleven.. Doet hij normaal nooit.
Probeert hij mij nou gewoon uit? Heb wel beetje lang ingestapt samen met stalgenootje, zijn ze in die tijd goede vriendjes geworden ofzo? :+

Heb toen veel afwendingen proberen te maken en vooruit te rijden, op gegeven moment lukte het wel. Maar heb 't eerste kwartier toch echt moeite moeten doen.

Heb morgen eindelijk (na paar weken) weer les samen met mijn vriend, ben benieuwd hoe Armando het dan doet..

Jullie misschien nog tips om het kleven tegen te gaan?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 07:24

gewoon doorgaan lijkt me, dit was voor jou een leermoment en de volgende keer dat je samen met zijn maatje inrijdt zorg je er wel voor dat je hem op jouw gericht laat blijven ipv op zijn vriend :D

dapiejduck

Re: Klever.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:32

Je ziet als snel bij jonge paarden dat ze inderdaad nog de veiligheid van een ander paard opzoeken.
Het is dus zeker niet kwaad bedoeld.
Je moet gewoon rustig blijven proberen het paard zelfstandig te laten lopen.
Gaat de andere pony rechtdoor, maak een volte en zet altijd je zin door dus nooit toegeven, blijf dit doen en dan zal het uiteindelijk helemaal goed komen.

_S_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:22

Ik heb dat ook aan de hand. Wat bij mij helpt is oefenen en nog eens oefenen. Zodat hij het gewoon word om met andere paarden in de bak te rijden. Ik zou er voor zorgen dat je genoeg afstand neemt en in dat hij wil gaan kleven moet je afwenden. En als dat goed gaat proberen met langs elkaar door te rijden, met wat korter te rijden en gewoon als hij gaat kleven afwenden. Bij mij werkt het. veel succes

uniqueV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 11:50

Vaak voorkomend probleem, hij zoekt het vertrouwde op bij zijn soortgenoot! Gewoon blijven oefenen met steeds weer andere richtingen oprijden, dan komt het vanzelf goed!

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 12:25

veel samen blijfen rijden,
en dan oefenen oefenen oefenen.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 22:43

Heb sinds die keer nog 4 x gereden en het gaat nu stukken beter!
Heb ook nog 1 x les gehad.
Alleen bij het uitstappen begint hij weer te sukkelen naar 't andere paard. Maar voor de rest gaat het nu super.