Meer bij elkaar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dancertjje

Meer bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 21:20

Hallo bokkers,

hm, beetje vage titel maargoed:
Ik heb nu 3maanden een nieuw paard. Het gaat al best goed met rijden, maar ik wil haar nu wat meer op de achterhand en verzameld krijgen en dat lukt nog niet zo..
Ze loopt graag erg voorwaarts en opgericht, ik probeer haar laag en voorwaarts te rijden dat gaat best goed alleen zodra ik dan ga schakelen, middendraf-draf wordt ze sterk van voren, vooral met het terugrijden na de middendraf of galop. Ze heeft van zichzelf een vrij 'hoog''draftempo en ik wil haar dus wat meer bij elkaar zien te krijgen en wat beter over de rug. Langzaam draven vindt ze ook moeilijk zodra ik dan ontspan met mijn hand heeft ze de neiging harder te gaan lopen. Ze is trouwens ook niet optimaal aan mijn been, dit merkte ik in het begin niet zo op omdat ze al zo voorwaarts was maar met schakelen merk je dit wel.

Heeft iemand misschien wat tips? Alvast bedankt voor de moeite :D

chrissy123

Re: Meer bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 23:22

Hoe oud is je paard.Als ik jou was zou ik je paard,eens onder zyn tempo gaan rijden,zogauw je voeld dat hij weer van jou is,kanje weer overgangen gaan rijden.Je zult merken dat je paard,ook weer beter op je been zal reageren

Dancertjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 08:10

Oke, ze wordt in mei 6jaar ;)

Alicia2u

Re: Meer bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 08:53

Ik zou nog een beetje voorzichtig doen met een 6 jarige. Wat bij mijn paard goed werkt als hij niet meer reageert op een ophouding is achterwaarts gaan naar de plek waar ik eigenlijk had willen stoppen. Dus als hij na een middendraf sterk wordt, hou ik halt en zet hem achterwaarts naar het punt waar hij eigenlijk langzamer had moeten gaan. Na 3 of 4 keer heeft hij het door en reageert hij veel beter.

ook zou ik korte stukjes doen: 3-5 passen en weer terugnemen. Een hele lange zijde is misschien te lang, waardoor ze uit balans raakt en op snelheid de bocht door wil. Wat je dus beter kunt doen is 3-5 passen eruit, 3-5 passen terugrijden en dan weer 3-5 passen eruit. Dit kun je ook gewoon binnen je figuren doen.

Beide methoden dragen ook nog eens bij aan de verzameling: door de vele overgangen wordt het paard sterker en door het (correct!) achterwaarts gaan wordt er meer geicht naar de achterhand verplaatst.

Dancertjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 15:26

Oke bedankt Alicia!!