sinds een paar maanden heb ik een eigen paard, een draver van 5,5 jaar oud die ik western wil gaan beleren. In juni 08 heeft hij voor het eerst een zadel op zn rug gekregen, een half jaar is er weinig qua rijden mee gedaan en is ie eigenlijk wat verwend geweest dat hij telkens zijn zin krijgt.
Sinds een maand sta ik met hem op een manege waar ik begeleiding krijg en dus echt met hem begin te trainen.
Les 1: half uurtje meegedaan, hij wilde niet echt voorwaarts en been accepteren, Ho maar
Les 2: uur meegedaan, trots
want hij ging lekker voorwaarts. been nog steeds niet geaccepteerdLes 3: uur meegedaan.. hier kwam zn puberale gedrag naar voren.. het leek wel een rodeo paardje. heel de les bokken naar mijn been.. hem wel met hem gedraafd
naast die lessen doe ik veel grond werk met hem, hij moet rechter worden en meer spieren krijgen.. en natuurlijk op mijn stem reageren en hoofd omlaag.
vanavond 45 min zelf gereden (alleen maar gestapt) we hadden weinig ruimte helaas. maar weer zowat heel de tijd gebokt naar mijn been. in stilstand tegen hem bumpen gaat nu wel goed. hij heeft dus geen pijn of wat dan ook. zadel is ook goed. uiteindelijk liep hij gelukkig wel relaxter en met zn hoofd naar beneden.
wie heeft er nog meer ervaringen met het inrijden van een draver en vooral het laten accepteren van je been? ben wel nieuwsgierig.
met mn draver gaat het echt wel goed komen, al is het soms enorm frustreren.. maar ik krijg gelukkig prof.begeleiding en geef zeker niet op (hij is zo verdomd slim.. hij denkt ook 'de aanhouder wint' haha)
zo, dit wou ik even delen.. ben benieuwd naar jullie bevindingen