Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xMRGANx schreef:Sorry als het echt dom is om dit te vragen; maar wat bedoel je precies met teugelkreupel? Bedoel je dat het paard gewoon niet aan de teugel komt? In dat geval zijn er dan genoeg topic's over te vinden hoor (':
Aan de losse lange teugen 'kreupel' en als ze hem oppakt was er niks meer aan de hand. Maar ik lees ff mee.. 
GoGo schreef:Heel veel schakelen en gymnastiseren. Maar heeft het paard ook een tijdje stil gestaan? Daar kan het namelijk ook door komen, en dan is het gewoon doorijden.

Citaat:Ook kan het zijn dat het paard niet op 2 teugels wordt gereden (dwz niet rechtgericht) oorzaak nr 1 voor teugelkreupelheid!
probeer eens een les van iemand die verstand heeft van rechtrichten
Vaak is het dan na 1 of 2 lessen opgelost
Sonja schreef:@Google:
Als een osteopatisch probleem uitgesloten is heb je dus een grote kans dat het "gewoon" rijtechnisch is. Met andere woorden: veel meer leren op eigen benen te lopen.
) _tarja_ schreef:Ik rijd op dit moment een paard die teugelkreupel is. Vooral in stap en soms ook in draf en galop. In stap doet hij het sowieso en in draf en galop wanneer ik hem meer bij elkaar wil rijden. Het is een paard die best wat in zich heeft, maar ik merk dat de aanleuning niet optimaal is zo. Ik zit er aan de voorkant heel weinig aan, maar zodra je hem oppakt begint het eigenlijk.