Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Lise81 schreef:Misschien kijken of je ergens schriktraining kan volgen?
Daarnaast als het alleen in de winter gebeurt, komt het dan niet door bijvoorbeeld frisheid? Helpt het om voordat je gaat rijden te longeren?
Hoe oud is de pony trouwen?
Maiska schreef:Ik snap dat je hier heel erg gemengde gevoelens bij hebt; aan de ene kant wil je haar heel graag hoduen, je bent aan haar gewend en gehecht geraakt, maar aan de andere kant kun je niet meer fijn rijden. Toch zou ik zeggen, zie het nog een bepaalde tijd aan, een paar maanden bijvoorbeeld. Probeer eventueel verschillende instructeurs uit. Iedere instructeur heeft zo ongeveer een eigen kijk op de problemen bij een paard, en kan je net die tip geven die helpt! Daarnaast hoeft het ook niet bij de eerste keer meteen goed te gaan, als de instructeur je een trucje verteld en jij hem meot uitvoeren, zal dat vast nog niet goed gaan de eerste keren. Je bent gewend op een bepaalde manier te reageren als je paard wegrent, en om dan opeens dat trucje te meoten doen in plaats van je "eigen" manier..
Dan heb je misschien zoiets van: "maar die manier werkt toch niet..". Ik zou het gewoon een tijdje blijven proberen, gewoon rustig blijven. Mocht het niet op te lossen zijn, kun je je pony alsnog verkopen. Er is dus neit echt haast bij, neem er de tijd voor.
Als ze het alleen in de winter doet, zal het misschien aan de kou liggen, misschien staat ze zomers op de wei en nu op stal?
Ik ben benieuwd hoe het gaat met je instructeur erop. Het zou best kunnen dat ze een keer vrolijk is geweest en toen voor het eerst ervandoor ging. Toen ze merkte dat dit lukte leek het misschien wel leuk het vaker te proberen en zo is het er misschien ingeslopen.
Ik denk dat je met veel geduld en goede begeleiding zeker een heel stuk vooruit zult gaan. Het is een kwestie van tijd, ik zou nog even wachten met verkopen! Als jullie hier samen uit komen is de band tussen jullie waarschijnlijk ook weer een stukje verbeterd
Succes!
LinZZZZ schreef:In de zomer wanneer het warmer is en ze langer buiten staat doet ze het namelijk bijna nooit.

) Dan wil ik hem ook liever weg doen dan houden (en had hem zelfs al bijna verkocht, maar m'n ma heeft het op het laatste moment tegen gehouden...).