Strekken in het bos, maar in de bak, ho maar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MaartPaard

Strekken in het bos, maar in de bak, ho maar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 18:18

Hoi,

Mijn pony Macho kan echt geweldig strekken in het bos. Als we even lekker een stuk gaan draven wil hij echt hard en gaat hij echt geweldig strekken. Toen ik dat in de bak probeerde, lukte dat niet. Hij ging of gewon wat harder draven, of hij ging over in galop. Hoe kan je een paard laten strekken in de bak? Ik bedoel eigenlijk gewoon op je hulpen, dus niet dat hij het alleen doet als hij het zelf wil.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

In ieder geval alvast bedankt! ;)

Dioxide

Re: Strekken in het bos, maar in de bak, ho maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 16:50

Heeel gedoseerd been geven en voor iets sluiten tot hij zijn benen "eruit" gaat gooien - dus niet vol gas geven terwijl je eigenlijk de rem aantrekt, op dat moment open je je hand iets en houd je je been eraan.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:06

Als een pony gaat strekken moet hij eigenlijk niet veel harder gaan. Waarschijnlijk heeft je pony zoveel snelheid buiten dat hij echt zijn benen eruit gooit dus erg mooi gaat strekken :) , in de bak heeft hij geen lang pad waar hij zijn snelheid kan opvoeren vandaar dat hij dus niet strekt, in elke hoek wordt hij afgeremd :) .
Als je in de bak rijd moet je been geven, maar ook weer terug rijden met je zit, niet aan de teugels trekken dus. Dan krijg je namelijk het stap/draf effect, jij trekt terug en geeft been dat is verwarrend. Geef been, en klem je bovenbenen kantel je bekken en rijd haar terug, ondertussen geef je dus wel been, dan terug rijden zorgt ervoor dat de snelheid niet wordt opgevoerd en dat been zorgt ervoor dat de benen eruit komen. Ieder heeft zijn eigen manier ervoor en het ligt er maar net aan hoe je pony reageert op met je zit rijden. Als jij nooit je pony met je zit rijd kent jou pony die hulpen niet en dus zal hij ook niet terug gaan. ;)

Natasja2_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:00

Geef hem de ruimte, niet te veel spanning op de teugels maar wel genoeg dat je hem nog onder controle hebt. Probeer anders 'om de beurt' been te geven. Bijvoorbeeld als je paard zijn linkerbeen optilt dan ook met je linkerbeen aan te sporen, ik vind het vrij lastig maar je kunt het proberen. Probeer anders om in het bos steeds maar kleine stukjes te doen, dat hij beter op je been gaat reageren als je hem vraagt te strekken misschien helpt het ;)

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:03

In eerste instantie moet je natuurlijk zorgen dat je paard goed voor je been is. Anders kom je nog nergens.....