ik had weer eens een vraagje
mijn pony kan er zowizo wel slecht tegen als die in zn mond getrokken word, ik geef hem wel genoeg ruimte, trek ook helemaal niet veel ofzo ( als ik teveel meegeef gaat ie heel erg hangen aan de teugel
) maar als ik nou bijvoorbeeld van stap naar stilstaan wil gaan zet ie een soort van zn tanden op het bit, gaat heel moeilijk lopen doen, en staat na een pas of 10 pas een beetje stil.. toen heeft mijn instructeur hem eens goed terug getrokken zodat ie volgens hem meer respect zou krijgen voor de teugel, het resultaat was er als een bokkend paardje vandoor vliegen
Ook vind menneer het geen leuke om op de volte in galop te moeten, of naar de overkant moeten gaan, hij loopt gewoon over zijn schouder weg. Nu had hij mij ook een soort van ander bit aangeraden met kleine ringetjes ofzoiets?Mijn vraag dus: Heeft er hier iemands tips voor ? Weet iemand wat er bedoeld word met een bit met kleinere ringetjes aan? Vooral zodat ie niet het bit in zn macht kan nemen ?

Wil graag weten hoe ik mezelf ook kan verbeteren hierin, heb nog veel te leren
dankjewel!
Edit: sorry als hier al een topic over was! ik heb de zoekfunctie wel gebruikt maar nog niks hierover kunnen vinden!