Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Toen ik beter in het zadel ging zitten en wat verder achterover deed ze het nauwelijks meer. lrm schreef:Mijn pony bokt nu door dit weer, ze kan weinig naar buiten en ze is al heel fit van zichzelf. Heb net een nieuw passend zadel gekocht en aan de rug is niets mis dus was de frisheid echt de oorzaak. ze mag van mij best een bokje geven maar zogauw ze door blijft gaan maak ik een ophouding dan stopt ze er ook mee.
Als dit niet helpt laat je pony dan een x helemaal gaan in de bak (zonder dat je er op zit) en ga dan weer rijden zogauw ze ook maar aanleiding geeft tot bokken direct corrigeren.
succes.
Sannessep schreef:lrm schreef:Mijn pony bokt nu door dit weer, ze kan weinig naar buiten en ze is al heel fit van zichzelf. Heb net een nieuw passend zadel gekocht en aan de rug is niets mis dus was de frisheid echt de oorzaak. ze mag van mij best een bokje geven maar zogauw ze door blijft gaan maak ik een ophouding dan stopt ze er ook mee.
Als dit niet helpt laat je pony dan een x helemaal gaan in de bak (zonder dat je er op zit) en ga dan weer rijden zogauw ze ook maar aanleiding geeft tot bokken direct corrigeren.
succes.
Er zit verschil in bokken omdat ze wat fris is en bokken omdat ze gemeen is of echt ergens last van heeft!
Sannessep schreef:Hmm. Kan zijn dat jij op wedstrijd dan wat gespannen bent (wat heel normaal is) en dat hij dat voelt in zijn rug. Als jij niet los kan laten kan hij dat ook niet, dan kan hij wel last krijgen in zijn rug.
Zou een verklaring kunnen zijn.
Wat ik verder nog kan bedenken: heb je een ander dekje onder je zadel met wedstrijd? Vast wel, misschien dat daar kreukels in zitten aan de onder kant of dat die van een ander stofje is gemaakt waar haren in blijven zitten of iets dergelijks, dat hij dat voelt zeg maar.
Eh.. anders zou ik zo niet kunnen verzinnen waarom hij dat alleen op wedstrijden doet.