Ik heb een Haflingermerrie, Jara, ze is 11 jaar een heel erg lief. Het rijden gaat steeds wat beter, in de draf en stap gaat alles meestal goed, maar als ik wil galoperen, dan komen de problemen. En vooral de linkergalop.
Ze luistert goed, totdat ik de hulpen geef. Ik doe het altijd zo: Zorgen dat ze in de goede stelling loopt, hoofdje heel klein beetje naar binnen, beetje inhouden, dan aanduwen met binnenbeen die op de singel ligt, en ook nog een beetje met buitenbeen. Maar nee hoor, ze doet het niet meer. Ze bokt.
Als ik dan terwijl ze bokt doordrijf of een tikje geef, galopeert ze wel door, maar stopt ze ook weer heel snel.
Vroeger (2 maanden geleden ofzo
) lukte het wel beter, maar ALS ze eindelijk wel aangalopeert, racet ze heel de bak door. Rustig aanspringen en rustig galopperen bestaat voor haar gewoon niet..Ik zou heel graag tips krijgen
En zeg alsjeblieft niet van: Neem les, want dat heb ik normaalgesproken ook, alleen door het weer is de hele bak bevroren of helemaal doorweekt, dus daarom heb ik besloten in het voorjaar weer te gaan lessen.