Mijn jade maakt zich verschikkelijk sterk in de galop als ik hem aan de teugel rijden wil. Ik doe het in stap en draf op de zelfde manier heel losjes maar in galop maakt hij zich sterk douwd hij mijn been tegen de rand van de bak aan. Iedereen zecht dat hij gewoon me weer aan het uitproberen is enzo het is gewoon stout doen. Maar hoe krijg ik het er uit hij maakt zijn nek sterk en steekt hem de lucht in. Ik dacht misschien eerste 20 minutjes er iets aan doen waardoor hij weet dat ik de baas ben. Van diverze mensen vanwie ik les kreeg zijden dat er geen beginnen aan was met hem aan de teugel. nu ben ik al zo ver en doet hij dit weer het is echt gewoonweg stout doen.
Klinkt alsof je paard nog onvoldoende op eigen benen loopt en jou hand als vijfde been gebruikt. Rij meer overgangen om hem sterker te maken, richt hem goed recht en longeer op een grote cirkel (min 20 meter) in galop met bijzet (géén elastiek!). Als je je paard lichter in de hand wilt hebben, moet hij namelijk wél in staat zijn te verzamelen.
tamaraM
Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-09 18:43
Hij heeft z gereden tijdje geleden nog niet bij mij hoor maar hij wordt veel bereden gelongeerd daar is totaal niks mis mee.
Een paard kan snel weer scheef worden als het niet goed bereden wordt. Als je zeker weet dat hij 100% recht is, dan moet je het toch rijtechnisch oplossen door de teugels weg te geven zodra hij gaat hangen op je hand, zodat hij daar geen steun aan heeft.