Hij is nu bijna 8 en heeft dus een aantal jaren stil gestaan en ruim een half jaar geleden heb ik (in overleg) het rijden voorzichtig aan weer opgepakt toen hij ook voor de wagen werd beleerd. Het ging in het begin vrij moeizaam met regelmatig staken bij het aan willen draven. Hij heeft moeite met het gebruiken van de achterhand en zet door zijn gespierde en compacte bouw zijn rug snel vast.
Heb bloed laten trekken en een fysio/osteo laten komen. Bloed was ondanks alle werk in orde en er zijn geen grote blokkades gevonden en dus heb ik hem wat meer aangepakt (het is ook een eigenwijze donder die er soms onderuit probeert te komen
), wat goed werkte. Nu draaft hij gewoon aan en kan ik heel behoorlijk met hem rijden. Zijn achterhand wordt sterker en zijn passen ruimer en hij heeft er ook plezier in. Er is nu nog 1 probleem: Het aangalopperen. In het begin toen ik het rijden oppakte was het geen probleem al moest hij nog erg zijn balans zoeken en vond hij het aanspringen moeilijk, maar langzaam aan is het er toch ingeslopen dat hij helemaal niet meer wil aangalopperen en als ik dat door wil drukken gaat hij in de staak. Ook op stemhulp reageert hij niet.Heb ook 1x per week les en mijn instructrice weet ook niet zo goed hoe we het aan moeten pakken. Aan de longe galoppeert hij zonder moeite (zonder mij erop). Het zal ook best zijn dat hij het even voelt als hij moet galopperen, maar net als met draven moet hij daar doorheen.
Het is een heel verhaal geworden, maar ik zou dus graag goede tips ontvangen over hoe het nu aan te pakken.
Alvast bedankt!