LadyLynn schreef:sorry had niet goed gelezen, je hebt op zich dus wel een beetje ervaring maar niet qua parcoursen rijden? En je pony is 4?..
Hoelang is ze onder het zadel?
Met een 4jarige zie ik geen problemen om een (laag) lijntje te springen.
Probeer het nu dus langzaam op te bouwen dat je in t winterseizoen dit jaar makkelijk een B parcours kunt springen. Dus als je voelt dat jij en je pony er klaar voor zijn, en het vertrouwen in Elkaar hebben (dus je pony ook in jou) dan kun je straks langzaam aan een keertje ergens gaan oefenspringen en gewoon heel rustig beginnen, ik geloof dat het laagste 40/50 cm is, maar als er lager is, voor Die inschrijven. Desnoods gaat je instructrise of een van je ouders mee, die de hindernissen aan kan passen.
En dat gewoon een paar keer doen, want je pony is al op ander terrein dan waarschijnlijk, en dan kan het er best eng zijn.
Ik zou zeggen ; heel veel succes met je pony! Probeer het langzaam op te bouwen, en niet te vaak en te veel willen springen, maar ook als je aan het springen bent, weer even 10 minuten tussendoor te dressuren. Afwisseling erin houden.
ik heb mn paard in 2007 zadelmak gemaakt en ingereden (ze wordt dit jaar 5)
Ik heb zelf inderdaad alleen ervaring met een enkele hindernis en eens een keer een in-uitje
dus geen parcours. Dat van het oefenspringen is een goed idee
ga ik tegen die tijd zeker eens proberen!
Het enigste nadeel is dat we op concours al direct een meter moeten in het B-springen