Ik heb sinds paar weken weer problemen met mijn pony. Het ging een tijd goed met rijden, het klikte
goed tussen ons. maar ik heb 2 jaar terug in de bak een botsing gehad met een ander paard. Sindsdien houd mijn
pony er niet meer van als er een paard te dicht langs loopt. Verder was er nog niks aan de hand. eind zomer is mijn pony 3 maanden kreupel geweest. half december ben ik weer begonnen met rijden, het ging goed. maar dat bleef het niet. Als ik alleen in de bak reed was ze super braaf, als er pony's in de bak reden vond ze ook niet erg, ze keek wel boos maar deed verder niks. als er grotere paarden in de bak kwamen en die veel met hun staart zwaaide, begon ze op zij te springen. sinds vorige week werd het weer erger. ze gaat er gewoon af en toe als een gek vandoor. en als ik dan doorrijd wordt het alleen maar erger. ik ben zelfs banger geworden, ik durf ook niet meer langs een ander paard te rijden, omdat ik bang ben dat ze wegspringt, ze maakt soms van die rare bewegingen. ik ben der al 3x bijna afgevallen.
ook zoals gister in de les. we moesten 2 gebroken lijnen rijden, ik wend bij de K af en was bijna bij de X. een ander paard reed een gebroken lijn bij de M. Er zat denk ik nog 7 meter tussen dat paard en mijn pony, ze draait zich om en wil weg rennen. ik zette er stop en ze ging op der plaats staat springen. daarna moesten we een slangenvolte van 3 bogen maken, ik reed langs de hoefslag en ze springt weer opzij, niet voor een groot paard maar voor een shetlander! Daarna ging een vriendin me er op rijden, en ze deed precies het zelfde. ik wil echt zo graag weten waarom ze het doet, is het omdat ze bang is? of omdat het koud is? eigenwijs?
ik weet niet of ik nou strenger moet zijn of juist het gedrag negeren.
Misschien is het handig om een keer iemand naar der te laten kijken. weten jullie misschien hoe het komt?
Graag advies!
Groetjes Miranda