Andere les?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rody01

Andere les?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 19:29

Ik heb in het voorjaar zelf mijn eigen pony ingereden. Toen ik zelf niet meer verder kon, ben ik gaan lessen in een manege les. Het ging erg netjes. Natuurlijk nog wel een beetje wennen. Maar voor een jonge pony super goed. We waren die les al weer een beetje uitgegroeid. Omdat we beide wel weer verder konden. En een uitdaging zochten. Dus gingen we naar een gemakkelijke wedstrijdles. We zitten hier nu ik geloof 3-4 maandjes. Maar we zijn er al weer uitgegroeid. Ik heb nu het gevoel dat we bijna geen aandacht meer krijgen. Is het nu eerlijk tegenover mijn pony, en natuurlijk tegenover mij en mijn instructrice om naar weer een andere les te gaan. Of moeten we (eigenlijk voor niets) in deze les blijven?

Blijf ajb een beetje lief Bloos

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Andere les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:34

Als de niveau voor jou en je paard te laag word dan zou ik verder kijken naar een hogere niveau.
Misschien dat je instructrice je in een andere les ook kan helpen.

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:35

Kan je geen prive les krijgen van je instructrice? Of heb je het idee dat je met haar ook niet verder komt? Want dan moet je denk ik gewoon naar een andere les of instuctrice op zoek.

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:36

Zodra jij het idee hebt dat je niets meer leert is het verstandig om naar een andere les te gaan. Je zit tenslotte niet voor niets op les, je wilt iets leren neem ik aan. Iedere keer een stapje verder komen.
Als je het gevoel hebt dat jij en natuurlijk je paard geen vorderingen maken, dan zou ik een stapje hoger gaan en kijken of je daar iets nieuws kan leren Knipoog

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:37

Ik zou ook op zoek gaan naar andere instructrice en/of les.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 19:39

Kijk, mijn pony is nog maar 3 1/2 jaar. Het enige is dat ze nog niet altijd helemaal nageeflijk loopt... Daar ben ik nog op aan het oefenen. Vaak doet ze het ook wel netjes
Verder loopt ze al netjes op twee teugels, is goed aan het been en wil graag voor je aan het werk.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:43

pfff 3 1/2 is nog wel erg jong, hoe graag je ook wilt, als ik jou was zou ik een pauze inlassen,
klinkt misschien banketstaaf, maar over een paar jaar heb je er erg veel plezier van.
in de tussentijd kan je op zoek gaan naar een goede les, en miss. aan andere dingen gaan werken

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:44

Heb je het gevoel dat je pony een hoger niveau aankan? Is ze daar klaar voor?

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 19:45

Mijn pony is dus ook drachtig. Dus over een tijdje. Gaan we een lange pauze inlassen. Ongeveer 3 maand.

Ik heb wel het gevoel dat ze het aankan. Ze wil graag.

DiamondDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:47

Ik denk dat het inderdaad beter is om een andere les te zoeken, maar je kan beter wachten tot na de dracht . En mischien is inderdaad priveles wel beter Knipoog

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:48

heeft het nog extra waarde om voordat je paardje een stop krijgt om nog een klasse hoger te gaan?
en je zegt wel 3 maanden, maar de maanden dat het veulen nog niet gespeent is kan je niet eigenlijk niet rijden zonder het veulen erbij.

ook kan de merrie doordat ze drachtig is nog veel veranderen de komende tijd.
qua uiterlijk (zadel) en innerlijk

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 19:49

Ik ga gelijk als het veulen een weekje is de merrie er al 5 minuutjes bij weg halen. En zo opbouwen. Zodat ik na 2 maandjes ongeveer weer naar les kan.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:50

tja het is natuurlijk de vraag of dat lukt........

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:50

Hmm ja lastig. Dan kan je twee dingen doen: drie maanden nog even rustig doorrijden op dit niveau en dan nadat ze dr veulen heeft gekregen oppakken en na een tijdje het hogere niveau opzoeken. Of je kan natuurlijk nu al overgaan op het hogere niveau en na drie maanden je pony weer oppakken.
Ik zou het denk ik nog even drie maanden aankijken op het oude niveau, ook gezien de jonge leeftijd van je pony en gezien de situatie dat ze drachtig is. Anders ga je nu al rijden op een hoger niveau, wat je misschien na de dracht weer helemaal kwijt bent? Bovendien je beessie is 3 1/2 tijd zat om straks een grotere uitdagingen aan te gaan.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 19:58

Dat spenen zal wel gaan lukken. We hebben meerdere boxen thuis dus 2 naast elkaar kan wel. Mijn kennissen deden dit altijd met hun friezen. Is altijd goed gegaan.

Als ik naar een andere les ga, zal het voor ons beiden wel veel leuker gaan worden...

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:08

Jaaa leuker zal het zeker worden, maar is het handig gezien de situatie? Knipoog
Kan je niet beter na de dracht lekker beginnen met een hoger niveau? Dan sla je twee vliegen in één klap: je geeft je pony nog even de tijd om op een makkelijke manier te werken en de dingetjes nog een beetje te verwerken én je kan na de dracht het hogere niveau oppakken en daarin doorgaan. Het zal even 'doorbijten' zijn, maar je hebt daarna nog alle tijd Knipoog

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:10

Ik raad je prive les aan. Met een goede instructrice kun je dan voorlopig wel vooruit.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 20:10

Ik zal het nog wel even overleggen met mijn ouders en intructrice Lachen