Ik heb sinds kort een nieuw verzorgpaardje.. Een leuk fris lief arabiertje en ik heb er (pas) vier keer op gereden nu..
Ik heb de luxe mogelijkheden om binnen of buiten in de bak/bakken te kunnen rijden..
De eigenaar van het paard heeft zelf al een keer aangegeven dat ze nog wel eens de binnenbak wil uitrennen als je alleen bent en de deur openstaat, en in de buitenbak (lage hekjes met opening, dus geen hoge hekken met deur) heeft ze sowieso die neiging ook dit te doen, wat haar een keer gelukt is bij haar baasje. Dus... Deur dicht bij de binnenbak... Buiten mag ik wel rijden, maarja ze kan dus het bit vastpakken en richting stal sjeesen..
Zelf rijdt ze dus niet meer in de buitenbak, dat mag niet van haar moeder.. Maar ik wil, en *denkend aan de zomer in deze vrieskou* in de zomer ook wel eens in de buitenbak gaan rijden..
Ik zie er dus wel een uitdaging in om dat eruit te krijgen dat ik lekker buiten kan rijden..
De laatste keer dat ik ging rijden had ik bijna 'pech'.. Binnen werd gesprongen, maar de paddock was vrij. Die is groot genoeg en kuilvrij genoeg om in te rijden..
Misschien loop ik nog wat vooruit maar ik ga haar natuurlijk nog vaker rijden voor ik bewust/expres in de buitenbak ga, maar zijn er tips voor om dit tegen te gaan/voorkomen..?
Stel dat ik een keer voor dat 'blok' sta dat er binnen gesprongen wordt/het te druk is, die paddock bezet is en ik toch wil rijden (in de buitenbak) kan ik misschien wat tips van jullie paraat houden
Ik wil in elk geval de eerste (paar) keer met iemand erbij in de buitenbak, instructie o.i.d. maarja, stel dat.Dankjullie wel!
Groetjes,
Karin

)
.