Snel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

Snel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 21:12

Heb vandaag op een conemara pony gereden. Maar ik vraag me af of iemand tips heeft.

Het is een pony die graag snel loopt, maar wel aan de teugel. In draf gaat ze ook snel maar ze gaat er niet vandoor. Als je dan een overgang maakt, stapt ze gewoon. Maar ga je dan weer aandraven dan is ze weer heel druk en snel. Ze heeft van die snelle vlagen, eerst snel en dan ineens heel rustig en daarna weer heel snel. Dit heeft ze ook bij een andere ruiter.

Wie heeft tips? Of oplossingen?

Alet74

Re: Snel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:22

Veel overgangen rijden zodat ze zich op jou moet concentreren, veel figuren rijden. Houdt haar bezig.
Wat zegt je instructeur?

miekymouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:59

veel achtjes rijden, stap, draf, stap draf dus overgangen. en als je rustiger/langzaam gaat lichtrijden past zij zich als het goed is ook al beter aan. ziet er in het begin raar uit, maar helpt meestal wel.

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:27

Ik ben het eens met de vorige reacties, zorg voor veel afleiding, rijdt veel figuren maak veel overgangen en zorg dat je rustig blijft lichtrijden zodat je dat snelle lopen niet stimuleert. Mocht het niet beter worden kun je altijd nog proberen om wat buitenstelling te vragen of juist een beetje schouderbinnenwaarts te gaan rijden (ik weet alleen niet of jij daar al aan toe bent, want schouderbinnenwaarts is een oefening waar je niet mee moet gaan prutsen) succes!

Animalcare

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 02:09

houd je je been wel goed stel knijp/drijf je niet perongeluk ????

manon_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 09:39

Mijn pony loopt ook heel snel. Misschien helpt het om veel figuren te rijden en goed te blijven zitten. Ik merk dat dit bij die van mij wel helpt. Zo gaat ze zich niet vervelen.

Jess1435

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:43

Mijn paardje deed dit ook en bij haar hielp het heel erg om gewoon zelf rustig licht te rijden. Haar gewoon terugrijden op de zit. Ze passen zichzelf vaak aan het tempo dat jij hen wilt hebben.
Ook de teugels gewoon normaal laten en niet gaan trekken, vaak gaan ze hier juist nog sneller door lopen door tegenzin.
Hoe oud is de pony? Die van mij is nog jong en het komt ook gewoon door frissigheid dus ik liet haar eerst even lopen, anders krijg je van die "explosies" Knipoog!

fable_f

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:06

veel figuren rijden is de beste oplossing.
en anders zou je terwijl ze zo'n snelle vlaag heeft eens door moeten rijden op dat snellere tempo,
misschien verveelt het haar dan toch een beetje en wil ze weer graag op jouw tempo rijden.