Nagevelijk rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AmberHeijman

Nagevelijk rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 17:18

Hallo, ik heb een vraagje.. Clown

Ik rijd nu een leuke pony, die M1 dressuur heeft gelopen.
Hij kan bijna alles wel: Wijken, schouderbinnenwaarts en noem het zo maar op.
Ik zelf heb 6 jaar rijervaring, en ik ken veel hulpen, etc.
Maar er schuilt één probleem. Als ik de pony de hulpen geef om nagevelijk te gaan lopen, doet hij dit
niet, en gaat hij met zijn hoofd op en neer. Ik snap niet waarom hij dit doet, want ik gebruik
mijn handen haast niet. Bij zijn eigenaar doet hij het ook wel eens, maar niet zo als bij mij.
Hebben jullie hier een verklaring voor, en misschien wel een oplossing?

Groeten, Amber. Bloos

KiWiKo

Re: Nagevelijk rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:20

hij doet dit omdat jij het niet kan Knipoog dus les halen Lachen Lachen

nageeflijk krijg je een paard niet met een "hulp" nageeflijk is het gevolg van correct rijden Lachen

succes

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:25

Nageeflijk komt vanuit zijn achterkant, idd les nemen van iemand die je kan helpen met het rechtrichten.
Met het hoofd op en neer kan ook zijn dat het zadel niet juist ligt, hij last van zijn rug heeft , spierpijn in de nek enz enz
Hoe is jou rijstijl , verzin het maar, als het lichamelijk okee is , zou ik de fout bij jezelf zoeken.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 17:30

Oke, maar bij andere paarden en pony's lukt me het wel, en die paarden en pony's hebben lang niet allemaal M1 dressuur gelopen.
Maargoed, ik zal kijken. Knipoog

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:36

Ambrasoft schreef:
Oke, maar bij andere paarden en pony's lukt me het wel, en die paarden en pony's hebben lang niet allemaal M1 dressuur gelopen.
Maargoed, ik zal kijken. Knipoog

Ik ken jou rijstijl niet en elk paard is anders, net even de knopjes op de andere plaats.
M1 boeit me verder , ik heb een pony die schouder binnen en traver en renver kent , maar er word nog niet op gereden dus ja , ligt ook echt aan de opleiding van het paard, maar vooral aan de hulpen van de ruiter, kan zijn dat de ene pony sterker en soepeler in de achterhand is en de andere pony meer in zijn mond word gereden, wat niet de juiste manier is , maar wat je wel heel veel ziet helaas.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:48