aanleuning

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lobbie10

aanleuning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 21:25

Ik rijd een 4,5 jarige andalusier. In de draf blijft ze goed rond lopen, maar zodra ik in de stap over ga, wordt ze heel onrustig met haar hoofd. Mijn instructeur zegt dat dat een jonge paarden tik is. Maar wat kan ik er aan doen?

Groetjes!

luffie

Re: aanleuning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:55

Ik zou vooral je benen eraan houden en gelijk na de overgang naar de stap veel figuren rijden, stelling vragen, dus eigenlijk afleiden van het schudden met het hoofd.

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:52

luffie schreef:
Ik zou vooral je benen eraan houden en gelijk na de overgang naar de stap veel figuren rijden, stelling vragen, dus eigenlijk afleiden van het schudden met het hoofd.

Sluit ik me bij aan Lachen

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:00

Misschien last van haar boven hals spier ?
Train kort en geef ook de rust in de hals spieren die zeker een jong paard nodig heeft, als je bedenkt dat het zeker 1 à 2 jaar duurt eer die spier goed is ontwikkelt, dat zou je instructrice moeten weten.
Het is echt geen jonge paarden tik, als je niet oplet kan het wel een tik worden en krijgt je paard zo ook rugproblemen.
Verdiep je eens in de oorspronkelijke klassieke dressuur.

lobbie10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 21:42

oke bedankt! Haha! ik ga hier zeker iets aan hebben!

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:40

sluit me bij de eerste reactie helemaal aan .. lekker slangenvoltes rijden en haar bezig houden zodat ze niet echt de kans krijgt om te schudden Knipoog

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 00:18

waypoint schreef:
sluit me bij de eerste reactie helemaal aan .. lekker slangenvoltes rijden en haar bezig houden zodat ze niet echt de kans krijgt om te schudden Knipoog

Maar wat is de rede voor het schudden dan?

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:38

Probeer je paard voor de overgang anders een wat lager in te stellen of vraag buiging op het moment dat je de overgang rijd Knipoog verder vind ik de tips die hierboven genoemd zijn ook redelijk nuttig Knipoog. Oja, je moet je er vooral niet te druk om maken, het is inderdaad een beetje een jonge paarden tik Knipoog Succes!