pony erg dribbelig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zosja24

pony erg dribbelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 20:54

ik ken een pony en die is een beetje dribbelig als hij zegmaar moet stappen gaat hij wat dribbelen soort drafje
ik had zelf het idee veel over gangen maken halt stap en als dat goed gaat draf stap is dit denken jullie de beste metode?

WiskyBokjes

Re: pony erg dribbelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:17

Heb ik ook wel eens gehad Ja
Ik zou proberen het paard terug te rijden naar de stap. En zorgen dat hij zijn eigen passen kan afmaken Ja dus laat hem niet over zijn eigen tempo heen stappen. Knipoog
Beste tip is toch rust houden.

Natasja2_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:08

Zorg dat je rustig blijft rijden, niet te veel figuren, gewoon lekker op de hoefslag blijven. Als hij dan gaat ontspannen een beetje meer teugel geven, wil hij weer sneller geef er dan weer wat spanning op.

Wendow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:33

Bij zo'n paardjes is het nog belangrijker dat je je paard niet teveel op de voorhand rijdt. Rij eens zonder zadel, dan zit je beter en leg je automatisch minder gewicht op de voorhand waardoor hij zijn eigen evenwicht weer wat terug vindt. Neem desnoods een instructeur die er voor jou op let dat ze niet teveel op de voorhand loopt als je het zelf niet goed ziet :) Hou er vooral ook rust in, niet in zijn mond gaan hangen als hij gaat trippelen, maar juist langer rijden zodat hij de kans krijgt om zijn passen af te maken en tot rust kan komen.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:43

Als dit gebeurd probeer dan je handen ietsje meer naar voren te brengen, en de teugels wat losser te houden. Dan zal het veel minder worden, heb er zelf goede ervaringen mee met deze methode want mijn pony heeft soms ook nog wel eens last van het dribbelen!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:14

je kan bij deze pony's/paarden beter niet veel overgangen maken het is gewoon onrustigheid of frissigheid en dan wordt pony alleen maar gestrester of juist heter. Heb ook goede ervaring met iets langere teugel en zelf rustig blijven en verder net doen of je t niet merkt

Eveyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:20

Ik heb dit inderdaad met mijn pony ook. Zoals hierboven al gezegd wordt, niet te veel in de mond zitten en lekker op je zit terug rijden, als duurt dit soms wat langer.. Wat bij mij ook werkt is om er mijn stem bij te gebruiken, gewoon heel langzaam en diep het woord 'stappen' gebruikten, of maar net welk woord jij gebruikt voor stap :P. En dan af en toe even wat druk op de teugels dat hij terug moet en vooral meteen weer los laten.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:35

Hoe zit jij alsa ruiter op je paard. Adem je naar je borst of naar je buik, heb je harde of zachte ogen, zit je gespannen, als een zoutzak of mooi in evenwicht, waar zijn je gedachten, etc etc.

Jollybal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:19

Probeer jezelf heel erg te ontspannen en rijd met niet te strakke teugels. Heel veel figuren maken zodat je paard niet teveel tijd heeft om na te denken. Ga zwaar zitten en stel hem gerust met je stem.