paard zweet veel door zich zelf...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loveRoes

paard zweet veel door zich zelf...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 20:27

hai, mijn vriendin heeft een verzorg paard en als we dan samen in de bossen gaan rijden dan doet haar paard altijd heel druk ze is niet speciaal veel sneller ofzo maar maakt de hele tijd hele kleine onrustige stapjes. als mijn vriendin er de hele rit mee bezig is om haar relaxt te laten lopen gaat t meestal wel maar dan is haar paard aan t eind van de rit alsnog helemaal bezweet terwijl mijn paard helemaak niet zweet. en haar paard heeft ook geen hele slechte conditie ofzo...
weten jullie misschien wat ze hier aan kan doen want ze vind het niet alleen voor haarzelf vervelend maar natuurlijk voor haar paard Huilen
alsvast bedankt!!

bootje32

Re: paard zweet veel door zich zelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:29

Scheren? Lijkt me de makkelijkste oplossing, ik denk dat je aan haar karakter niet veel kunt veranderen. Mijn pony zweet nooit terwijl mijn vaders paard altijd zweet, kun je ook niks aan doen. Die heeft namelijk wel gewoon een heel dun vel maar is gewoon een beetje gek in z'n kop Bloos

loveRoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 20:31

jha oke maar t is nu wel een beetje te koud voor scheren lijkt mij of niet??

bootje32

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:37

ik heb er geen ervaring mee, maar als je een winterdeken op doet moet het toch kunnen? Er zijn een heleboel paarden geschoren. Maar ik weet niet of het uitmaakt wanneer je ze scheert Clown

BrammieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:41

Inderdaad, wat hier al veel gezegd is, scheren!
Maar ook proberen zelf rustig te blijven. Dat is het allerbelangrijkste, en dat breng je over op een paard.
En, scheren kan best hoor.
Een goede warme winterdeken erop leggen is voldoende!

loveRoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 20:43

oke heel erg bedankt maar het gaat vooral om dr hals en die wordt niet bedekt met een lekkere warme winterdeken

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:14

Je hebt ook dekens die tot de oren lopen,misschien is dat een optie?? Aan de andere kant, ik ken genoeg paarden welke helemaal geschoren worden en die voldoende hebben aan een gewone, dikke deken.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:16

als je scheert gewoon een dikke deken op doen, een hals deken is onzin.

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:24

doet mijn paard ook , maar hij doet in de zomer altijd ! ook als ik alleen stap , mr je hoeft hem niet perse te scheren hoor , sommige mensen zweten tog snel ?
kan ook met paarden so sijn ..

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 10:13

heeft vaak niets met het scheren te maken ook. Mijn ex-volbloedmerrie was altijd kletsnat in het rijden door haar zodanig nerveus te maken en te trippelen. Zomer of winter, altijd zeiknat of vaak een witte schuimbal. Slechts heel af en toe als ze zich rustig hield bleef ze droog.. is eigen aan het paard. Ze stond altijd heel kort in het haar en 's winters met een dikke deken op. M'n instructrice heeft er zo ook eentje. Nix aan te doen, je moet ze gewoon rustig proberen houden.

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 10:15

Volgens mij is dat paard gewoon een beetje hyper tijdens zo'n buitenrit. Doordat ie zich zo drukt maakt gaat ze gewoon zweten. Dat doen wij ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 10:17

Scheren is hier natuurlijk geen oplossing.
Het paard is druk en onrustig, blijkbaar ook nerveus. Een kaal lijf zal echt niet kalmerend werken.

Die vriendin zou kunnen nadenken waaròm haar paard zo nerveus is op buitenrit en daar aan kunnen werken (vertrouwen opbouwen).

KjOeTiE_<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:49

Mijn paard heeft het zelfde prob, ze zweet ook heel snel maar staat op wei dus kan niet scheren.
maar na het rijden altij zweetdeken op.. en dan na een kwartier ofzoo is da al heel wa opgedroogt.
en ook goed uitstappen. =D

x

loveRoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 11:46

uitstappen is meestal ook niet echt relaxt bij haar ze wilt dan alleen maar naar huis en loopt dan heel snel... maargoed heel erg bedankt voor jullie tips zal t aan dr doorgeven!

_Lunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:12

Nja , Ik zie het scheren ook niet zo zitten ,
Ik ken het probleem helemaal , Mijn paardje wil zich ook wel eens opjagen en gaan zweten , en geloof me de koude doet daar geen goed aan , Dus ik geloof ( in dit geval ) niet in het nut van het scheren

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:30

Die van mij maakt zich in het bos en onder het springen ook heel druk, na 5 minuten zweet hij zich te pletter.