Rengalop?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Aimee_

Rengalop?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 11:41

Ik rijd nu op Napoleon.Ik heb een tijd op zijn moeder gereden dat is mijn vzpony.Napoleon wordt ik gereden en ik moet hem doorrijden.J[Ik ga gaan namen noemen]rijd heb nu 2 keer onder begelijding van J aan de longe gereden gestapt en gedraaft.Dinsdag ging eerst J erop zoals gewoonlijk om het ''drukke'''eruit te rijden.daarna ik erop aan de longe.en daarna los rechterhand stap draf niks aan de hand eenmaal op de linker hand.schiet hij er in rengalop vandoor.Jniet aan de teugels trekken en je aan het zadel vasthouden.dat deed ik eerst ging hij door het draad dacht ik.Toen stond hij in de hoek stil.Daarna aan de longe gedaan stap en draf en los uitstappen.Niks meer aan de hand.Hij is waarschijnlijk zo bang[want het is allemaal angst]Doordat er iemand[A] een paar keer op heeft gereden en een kleiner meisje[E] op heeft gezet met een stevige zit[De pony is ong1.35]Alles ging goed en ze ging galopperen.Maar dat had hij nog nooit gedaan met iemand op zijn rug.Dus raakte hij in paniek en schoot er in middengalop vandoor zij ging trekken en viel er vanaf.Daarna ging iemand anders[A]erop om hem op zijn donder te geven.Waar hij uiteraard niets van snapte.Maar iedereen was zo met het meisje bezig dat er niet echt meer op de pony gelet werd.Nu is hij dus ontzettend angstig terwijl het een supper pony is.Hebben jullie zoiets meegemaakt en wat deed je dan?Als je nl in de mond trekt gaat hij harder en harder. En er zit geen stuur op dus neus tegen bakrand aan werkt niet op de volte wil niet.Je moet hem gewoon laten rennen dan stopt hij vanzelf.

Bedankt voor het lezen en hopelijk weet je er wat op

Alicia2u

Re: Rengalop?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:50

Jullie zijn duidelijk niet in staat om een pony te beleren. Haal er iemand bij die er verstand van heeft voordat je de toekomst van deze pony helemaal om zeep helpt.

_Aimee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 11:54

Die A en E hebben hem ''verprutst'' wij [J en ik]zijn op een profesionele manier bezig

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 12:00

Dit klinkt inderdaad alsof jullie proffecionele hulp nodig hebben, heb je een instructeur oid? Lachen
Wat zegt de eigenaar van de pony hiervan tegen jullie?
Maar dat wou ik 3/4 jaar geleden ook niet horen van bokt Clown

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 12:00

_Aimee_ schreef:
Die A en E hebben hem ''verprutst'' wij [J en ik]zijn op een profesionele manier bezig

Hoe komt het dan is 's hemelsnaam dat A en E met hem aan het werk zijn gegaan,, als jullie zo professioneel bezig zijn?
Op een echt professionele manier zorg je dat er niemand op klimt die dat niet kan ...
Fin soit,, als jullie echt professioneel zijn komt het ook wel weer goed met tijd en een rustige aanpak.
Verder vraag ik me wel af hoe een pony in 's hemelsnaam kan rengalopperen aan de longe ? Tong uitsteken straffe jonge pony

_Aimee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 12:13

Lord_Ik schreef:
_Aimee_ schreef:

Hoe komt het dan is 's hemelsnaam dat A en E met hem aan het werk zijn gegaan,, als jullie zo professioneel bezig zijn?
Op een echt professionele manier zorg je dat er niemand op klimt die dat niet kan ...
Fin soit,, als jullie echt professioneel zijn komt het ook wel weer goed met tijd en een rustige aanpak.
Verder vraag ik me wel af hoe een pony in 's hemelsnaam kan rengalopperen aan de longe ? Tong uitsteken straffe jonge pony

Ik was los toen hij ging rengaloperen.Achteraf zijn wij zo kwaad dat a en e er mee bezig zijn geweest.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 12:14

Met wie rij je het beestje nou in? Lachen
heeft diegene een diploma oid?

_Aimee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 12:16

Didoo schreef:
Dit klinkt inderdaad alsof jullie proffecionele hulp nodig hebben, heb je een instructeur oid? Lachen
Wat zegt de eigenaar van de pony hiervan tegen jullie?
Maar dat wou ik 3/4 jaar geleden ook niet horen van bokt Clown

Haha de eigenaar vind het echt afschuwlijk wij wouden de pony bij huis houden om joust tegentegaan dat hij verprutst wordt en het is thuis gebeurt.Nu staat Napoleon in Peize en komt er alleen maar vooruitgang!

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 12:18

Aan de longe in rengalop? Hoe krijg je dat voor elkaar?

_Aimee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 12:22

even voor de duidelijkheid er is nu iemand met diploma mee bezig.Om hem het allemaal te leren.Omdat het mijn vzpony wordt moet/wil ik er ook op rijden om te wennen en te reageren.zodat alles goedgaat als zij er niet meer is.Ik was los toen hij er in rengalop vandoor ging.Trouwens allemaal bedankt voor jullie reacties.Als ik foto heb zal ik ze hierop zetten

vavesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 12:23

ga AUB op een proffecionele manier verder met het beleren.
zoals ik het lees is het nog gevaarlijk ook als deze pony zo door draast.

ik heb zelf mijn paard 3 maanden lang laten trainen voor ik er zelf op ben gaan zitten. daarna nog 2 maanden onder begeleiding verder beleerd om alle basis beginselen er goed op te krijgen, en les nu nog weekelijks.
ik heb na 22 jaar rijden best wel wat ervaring maar en paard inrijden vond ik toch echt een werkje voor iemand die er ervaring en verstand van heeft.
er is met mijn arabiertje ook veel grondwerk gedaan en dat geeft veel vertrouwen.

succes met je pony.

vavesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 12:24

edit: ik zie dat er ondertussen al wat antwoorden staan.

_Aimee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 12:26

Bedankt ik ga als hij zover is ook les nemen

Manon073

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 12:33

Je bent 13, en dan zelf een paard inrijden? Lips are sealed

_Aimee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 12:34

Nee lees een bericht daar staat het in

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 12:36

_Aimee_ schreef:
even voor de duidelijkheid er is nu iemand met diploma mee bezig.Om hem het allemaal te leren.Omdat het mijn vzpony wordt moet/wil ik er ook op rijden om te wennen en te reageren.zodat alles goedgaat als zij er niet meer is.Ik was los toen hij er in rengalop vandoor ging.Trouwens allemaal bedankt voor jullie reacties.Als ik foto heb zal ik ze hierop zetten

Oke nou mooi dan Lachen
Dan heb je onze hulp toch niet nodig, en kan je het gewoon aan je instructeur vragen? Haha!

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 12:36

Manon073 schreef:
Je bent 13, en dan zelf een paard inrijden? Lips are sealed

Leeftijd hoeft niets te zeggen hoor Knipoog

_Aimee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 12:51

Didoo schreef:
_Aimee_ schreef:

Oke nou mooi dan Lachen
Dan heb je onze hulp toch niet nodig, en kan je het gewoon aan je instructeur vragen? Haha!

Ja idd maar ik vind het fijn om van andere mensen hun reactie te weten.Daar kan ik misschien ook wat meedoen