Knikje in de elleboog.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Luv_Them

Knikje in de elleboog.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 17:52

Hallo,

ik heb een vraagje over de houding, namelijk het knikje in mijn elleboog. Mijn instructrice zei altijd dat je je schouders naar achteren moet 'drukken' en een knikje in je elleboog moet zien te krijgen. Dat lukt me ook wel, maar ze zegt ook dat als ik dat niet heb, ik minder goed kan sturen, terwijl ik voor mijn gevoel zonder knikje veel beter kan sturen en veel meer contact hou met de paardenmond. Ik rijd nog niet zo lang en heb dus niet zoveel ervaring, maar gaat het rijden met een knikje in je arm bij jullie automatisch, of hebben jullie er ook lang op moeten oefenen? En hebben jullie nog tips?

aeolusnr1

Re: Knikje in de elleboog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:02

Als je met je armen meer gestrekt gaat rijden, dus geen knikje dan, dan zijn je armspieren nooit zo ontspannen, de beweging die je nodig hebt om met de teugels vragen te kunnen stellen en/of te begrenzen moet eignlijk vanuit je pols komen, en zelfs nog fijner vanuit je vingers, en dat lukt beter als je in de juiste houding zit.
Dus armen ontspannen laten afhangen naast je lichaam, dan het knikje , om tot de rechte lijn te kunnen komen (elleboog - onderarm - hand - teugelbevestiging aan het bit )

Ook bij de latere oefeningen komen er iets moeilijkere bewegingen bij die je eigenlijk niet meer correct kan uitvoeren met gestrekte armen.

Luv_Them

Re: Knikje in de elleboog.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 11:01

Okee! Bedankt voor je reactie! Heb hier echt heel veel aan, dankje!