als je pony op eens weigerd ...&...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SaBiNa_S

als je pony op eens weigerd ...&...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 09:21

hooi! mijn verzorg shet,, wil uit de galop nog wel eens even lekker stilgaanstaan Ach gut

hij heeft een klein halsje en dan stopt hij vlieg ik beetje naar voren Tong uitsteken maar dat zadel ging de laatste x ok een betje mee! terwijl ik hem wel goed had aangesingeld!! maar ja... toen viel ik bijna voorover, Bloos , maar wat als je voorover valt en je blijft hangen in de beugels? Tong uitsteken en hebben jullie tips omdat een beetje af te leren?? Verdrietig

dankjee!! Haha!

ps . Pling IK ZOEK OK NOG LEUKE SPULETJES VOOR MIJN SHET! Tong uitsteken HEBBEN JULLIE WAT Bloos Haha!

SaBiNa_S

Re: als je pony op eens weigerd ...&...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 09:28

hij ging ook met zijn hoofd naar benede! shetjes....hihi

Kelnardo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 10:42

Hee, ik heb geen ervaring met shetjes maar als ik jou was zou ik proberen om goed in het zadel te blijven zitten, dus voor jouw gevoel een beetje achterover en je hakken goed uitdrukken. Pling Misschien kun je met je shetje meer overgangen rijden, hierbij leert hij dat jij uitmaakt wanneer hij moet lopen en op welk tempo. Haha! Ook moet je hm proberen in galop te houden tot dat jij zegt dat hij stopt (dat mag hij niet zelf beslissen). Veel succes en ik hoop dat het helpt. Haha! (p.s. Bij houding heb ik niet alles beschreven om goed te blijven zitten, (je moet namelijk zelf ook een goede zit krijgen door veel te oefene), mar misschien helpen deze dingen om toch in ieder geval niet voorover te kukelen.)

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 11:06

Hihi, ik ken het idee, zo ben ik heel vroeger wel 10 keer op 1 dag van de shet van mijn tante afgerold!
Ten eerste hebben shets weinig schoft dus een staartriem kan een uitkomst bieden.
Verder is het een kwestie van opvoeden, eerst in de draf goed onder controle. Daarna bijvoorbeeld eerst aan de longe (met jou er op) galloperen. Daarna los. Meestal zit de ruiter niet stabiel genoeg (hobbelend) en kan niet adequaat reageren en daar maakt de pony gebruik van.

Shetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 12:33

Staartriem is inderdaad handig. Wij hebben 2 shetjes en zonder staartriem zit het meisje dat er op rijd steeds weer op de nek.Tong uitsteken

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 15:24

oke bednakt voor de reactie! KOMT MOI UIT! WE HEBBEN NU EEN ZADEL MET STAARTRIEM!! EN HET KOMT MISSS OOK WEL DOOR DAT IK OIN DE VERLICHTE ZIT GA.. ALS IK GA GALLOPEREN,, HIJ IS NOG NIET VEEL GEWEND DUS GA ZCKR NOG MEER OEFENEN!! Knipoog Haha! Bloos

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 16:29

Het is handiger lezen als je alle letters gewoon op dezelfde grootte typt, en de overbodige smileys weglaat. Knipoog

Allereerst ; weet je zeker dat je zadel goed ligt?
Stopt hij vanuit het niets ? Heb je al eens gekeken naar jezelf, of jij misschien iets doet waar hij zo op reageert?

Een staartriem kan erg handig zijn, en kun je aan je houding werken door netjes rechtop te gaan zitten, op je kont en je hakken uit te drukken. Gewoon ontspannen, niet krampachtig gaan zitten hoor!
Dan vlieg je minder snel naar voren.
Succes! Lachen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 16:34

en niet je voeten naar voren gaan steken dan. dat is iets wat ik veel zie bij mensen die moeten leren hakken uit te drukken en op kont te zitten. misschien eerst meer met de stap en draf gaan werken en later galop. en dan korte stukjes, voor die kan stoppen al weer in draf of stap zitten en etc.

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 20:06

staartriem indd ja.

voor je voeten, misschien wat minder ver met je voeten in de beugels?

succes. ik hoop dat je er niet telkens weer afvliegt Lachen Tong uitsteken

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 09:42

Vue schreef:
Het is handiger lezen als je alle letters gewoon op dezelfde grootte typt, en de overbodige smileys weglaat. Knipoog

Allereerst ; weet je zeker dat je zadel goed ligt?
Stopt hij vanuit het niets ? Heb je al eens gekeken naar jezelf, of jij misschien iets doet waar hij zo op reageert?

Een staartriem kan erg handig zijn, en kun je aan je houding werken door netjes rechtop te gaan zitten, op je kont en je hakken uit te drukken. Gewoon ontspannen, niet krampachtig gaan zitten hoor!
Dan vlieg je minder snel naar voren.
Succes! Lachen

dit bericht reageer ik ff op: hij is net nieuw bij de eigenaar en liep altijd op de braderrie rondjes,,, hij was gewend dat er altijd iemand anast hem liep, dus dat hebben ze hem afgeleerd ! gaat nu beter ben echt supeer trots op m!! Pling Haha! en we hadden gegallopeert en het kan ook zijn dat hij gewoon niet zo`n goede conditie heeft,, van rondjes STAPPEN bouw je niet echt conditie op,, dus hij was gewoon een beetje moe denk ik maar wil het wel graag afleren!! overbodige smiles???? maar toch bedankt hoor voor jr tip!!

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:53

sabina1998 schreef:
en we hadden gegallopeert en het kan ook zijn dat hij gewoon niet zo`n goede conditie heeft,, van rondjes STAPPEN bouw je niet echt conditie op,, dus hij was gewoon een beetje moe denk ik maar wil het wel graag afleren!! overbodige smiles???? maar toch bedankt hoor voor je tip!!

Van rondjes galopperen bouw je ook geen conditie op. Ik zou zeggen, neem les!
Wat heeft je titel er eigenlijk mee te maken?

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 10:26

intral schreef:
sabina1998 schreef:
en we hadden gegallopeert en het kan ook zijn dat hij gewoon niet zo`n goede conditie heeft,, van rondjes STAPPEN bouw je niet echt conditie op,, dus hij was gewoon een beetje moe denk ik maar wil het wel graag afleren!! overbodige smiles???? maar toch bedankt hoor voor je tip!!

Van rondjes galopperen bouw je ook geen conditie op. Ik zou zeggen, neem les!
Wat heeft je titel er eigenlijk mee te maken?

ik ga ook les nemen en als je het bovenste GOED gelezen had wist je waar de titel over gaat...uit de galop gad hij steeds stil staan, als ik hem terug neem in de galop dna denkt hij dat hij magstappen.. als ik dan weer been/tikja geef gaat die weer galoperen ... ik ga ook op les waarschijnlijk, ja klopt, daar bouw je wel een beetje conditie mee op maar niet echt op de goede manier,, daar voor heb ik veel gedraaft en andere dingen gedaan .

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:50

Dan is hij niet voorwaarts genoeg op je been, of juist wel. Je moet niet waarschijnlijk op les gaan. Je moet het gewoon doen of rijden onder begeleiding van een ervaren iemand, die zulke problemen op kan lossen. Die kunnen het beter dan wij hier vanaf een beeldscherm op een forum Lachen .

-marije-

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:52

proberen goed achterover te gaan zitten!

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:00

Probeer hem voor te zijn, dus goed je been erbij houden. Als je voelt/denkt dat hij uit galop gaat vallen, drijf je een beetje aan. Verder goed rechtop zitten, je hakken uitdrukken en als allerbelangrijkste: les nemen!

fable_f

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:04

de staartriem is een goed idee.
en anders zou ik zijn hoofd goed omhoog houden, het ziet misschien een beetje stom uit.
maar bij een buitenrit in galop is het soms de beste oplossing bij een pony doet zijn hoofd opeens naar benede gooit en stopt.

AMY_AMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:09

Staartriem zal ik in dit geval zeker aanschaffen Ja En bij de shetjes natuurlijk altijd een cap opdoen ook tijdens een buitenrit want vallen kan altijd Ja Probeer hem lekker voorwaarts te rijden en vooral lekker in het zadel te blijven zittten Ja

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:24

staartriem zorgt ervoor dat het zadel niet naar voren kan kantelen en je moet ervoor zorgen dat je goed in het zadel zit en als je voelt dat hy / zy gaat stoppen dan been erbiij !

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:36

misschien een achtersingeltje?? Haha! zodat iig het zadeltje blijft zitten (en jij er waarschijnlijk ook niet zo snel af vliegt Cool

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:41

tja.............. shets zijn meesters in hetbuitenspel zetten van mensen Haha! Haha! Haha!

je kan twee dingen doen, of hier hulp bij halen of ermee leren leven en er vooral heel veel lol om hebben Lachen

lail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 10:18

is er gras in de buurt Knipoog shetjes zijn geweldig, maar zooo eigenwijs Tong uitsteken heb vroeger altijd op shetjes gereden en zoiets afleren is onbegonnen werk, gwoon hopen dat ze t niet altijd doen!