zitten in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

delfa

zitten in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 18:57

ik heb een probleempje;
in galop vind ik het heel moeilijk IN het zadel te blijven zitten en iedereen blijft maar gewoon roepen
dat ik achter over moet gaan zitten en zwaar zitten enz. maar echt goeie tips heb ik nog niet gehad.
iemand?

Juangi

Re: zitten in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:12

Ontspannen, zorg dat je kont alsware aan het zadel gekleefd zit en ga daar ook op concentreren. Het helpt ook als je goed recht zitten in het zadel en je schouders laag houd. Zo zit je eerder zwaarder dan dat je gaat stuiteren,zegmaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:17

Zitten alsof je in een ligstoel zit Lachen Kort, maar krachtig uitgelegd Haha! Dus inderdaad ontspannen, en iets meer achterover leunen.

Mariekexzita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:24

wat hierboven is verteld, en je vooral concentreren op de galop laat die teugels maar lekker lang, zodat het daardoor niet moeilijker word!

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:48

Druk op je beugels houden, bovenbeen en knie ontspannen en los laten en been lang maken. Meegaan met je heupen/bekken en schouders los/ontspannen. Rechtop zitten en voor je uit kijken.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:36

wat bij mij hielp, een keer iemand meevragen en dan aan de longeerlijn gewoon de hele tijd zonder beugels rijden, dan blijft er niet veel anders over dan te zitten Clown

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:42

Mijn ervaring is dat hoe harder ik me erop concentreer hoe harder ik ga botsen Clown wat bij mij helpt is wel iemand die me er continue op wijst en dat ik zelf voor mijn gevoel extreem achterover ga leunen (terwijl ik dan net voor het zicht netjes rechtop zit Clown)
Of een briefje van 50euro onder je kont steken en als het op de grond valt is het voor je instructrise Clown (tip: oefen eerst met zakdoekjes haha)

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:01

Wat ook een goeie is om op je kont te blijven zitten in galop is je hand over de zitting van je zadel leggen met je duim bovenop de zitting, zodat je erop zit. Probeer dan je duim in contact te blijven houden met je kont. Je zit dan automatisch meer achterover omdat je hand daar zit.

Doe dit wel op een braaf paard!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:04

Laat je bekken 'meerollen' met de beweging, in het begin kun je proberen om bij het neerkomen van de sprong telkens weer een beetje jezelf vooruit te schuiven naar het diepste punt, na een tijdje moet je daar ook kunnen blijven zitten en gewoon je bekken meebwegen (think romantic thougts Vork Knipoog ).

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:06

Beugels uit en rijden maar! Eventueel aan de longeerlijn zodat je ook niet aan je teugels kan gaan hangen ofzo.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:08

Bizzybijtje schreef:
Zitten alsof je in een ligstoel zit Lachen Kort, maar krachtig uitgelegd Haha! Dus inderdaad ontspannen, en iets meer achterover leunen.

Hiermee wel uitkijken dat je niet tever achterover leunt. Anders voel je helemaal niet meer wat er onder je gebeurd en kun je ook niet goed zitten.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:22

precies wat jij zegt, dat heb ik ook geleerd van mijn instructrice, kon wel blijven zitten op de rotste pony's, maar netjes zitten ho maar haha,
van die vrouw heb ik pas leren rijden, en ook dus op me kont blijven zitten in galop, het kan niet in 1 2 3 maar wel in weken. en ik moest vooral met me heupen/bekken mee gaan met beweging, en niet met je benen gaan klemmen in de hoop dat je beter blijft zitten, want dat werkt niet, je gaat alleen maar harder, zoals ze hier ook al zeiden (ergens)

JacLoVesGer schreef:
Druk op je beugels houden, bovenbeen en knie ontspannen en los laten en been lang maken. Meegaan met je heupen/bekken en schouders los/ontspannen. Rechtop zitten en voor je uit kijken.

markies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:24

Ontspannen en wat al gezegd is misschien aan de longs samen met iemand anders oefenen!?

Mandyy94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:34

ontspannen zitten, en goed druk houden op je beugels