Ik heb eigelijk een probleem(pje) waar ik best wel mee zit.
Ik heb dus een geweldige pony (NRPSje) waar ik heel blij mee ben, alleen...
als wij gaan springen in het bos (ja hier in soest is een parcour met kleine hindernissen, ook hogere maar die durf ik niet
)dan weigert ze zelfs de kleinste hindernissen, maar de meeste hindernissen met staanders en balken, dus de 'gewone' hindernissen weigert ze zelden.
Maar ik vind het wel vrij irritant dat ze zelfs de meeste kleine boomstammetjes dus die van 40/50/60 cm. weigert. Maar ik rij er heel rustig en in een gelijkmatig tempo opaf, en geef een aanmoediging zoals bijv. JA, of nog een beetje been, of zelfs een tikje op haar schouder, of ik klik met mijn tong.
Ik ben er al eens afgevallen, maar niet angstig geworden, maar sinds die val weigert ze zo ontzettend veel, soms zelfs gevaarlijk,dan sjeest ze de bosjes in...
Ik heb al zoveel geprobeert, zoals eraan laten snuffelen, ernaast springen
en al dat soort dingetjes om het vertrouwen weer terug te krijgen, maar ik heb het idee dat ze er ook behoorlijk misbruik van maakt, want dan zie je die oren zo gluren, en dan hoor je haar gewoon denken''jaaaa doeeii' en woesh, weg paard.Ik hoop dat jullie adviezen hebben, want ik weet het echt niet meer. En oh ja, ik heb volgende week al een springwedstrijd van 60cm.\
Groetjes, en alvast bedankt!
Carina.