Ben het al een tijdje zoo beu om met slof te rijden, ik vind het zielig voor mijn paard en ze leert er niets door bij. Heb er ook al heel wat spijt van dat ik ooit begonnen ben met slofteugels, maar ze was gewoon zo waanzinnig hevig en ik redelijk onervaren.
Sinds ongeveer een maand of 2 laat ik mijn slof aan de haak hangen en zijn we bezig met dressuur op gewone teugel.
Heel wat miserie gehad; heb haar volledig terug moeten rechtrichten (paard liep soms zoo scheef Ö).
Vandaag de 1u30 getraint op het aan de teugel rijden.
Ik weet dat die 'krul' niet het doel mag zijn van je rijden, maar ik had het toch graag geprobeerd.
Heel veel overgangen gemaakt (stap-draf-galop in alle mogelijke combinaties), figuren gereden (honderden slangenvoltes, gewone voltes,.. enzovoort), balkjes gedraafd en gestapt...
Ik voelde dat mijn paard los zat in dr rug, ze wende veel vlotter en makkelijker dan anders (door al die figuren waarschijnlijk
)maar aan de teugel lopen, hooo maar
Nu vraag je je waarschijnlijk af waarom ik zoo graag wil dat ze aan de teugel loopt;
* ik ga mss het paard kopen (is nu mijn verzorgpaard) en zou graag goed gaan dressuren..
* en ik zou graag mijn paard wat beter rijden want ik heb niet het gevoel dat we echt vooruit gaan..
alvast bedankt
x Morgan