HELP hij wil niet op de rechterhand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KateFreak

HELP hij wil niet op de rechterhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 20:27

HELP x]

ik rij een ijslander op leeftijd meetal gewoon in de bak soms ook buiten

op de linkerhand is ie lief, soms wel hoekjes afsnijden als ik even niet oplet maar dat is logisch
zodra ik em laat wenden naar de rechterhand word ie koppig, steeds stoppen, niet harder willen,
omdraaien, niet door de hoeken heen.

Wat kan ik hier aan doen?

ook wil hij na een tijdje terug naar de hoek waar hij altijd op/afgezadeld word, is het een oplossing als ik
ergens anders ga op/afzadelen of zal dat niet helpen?

Alvast bedankt Lachen

ButeoButeo

Re: HELP hij wil niet op de rechterhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:08

Zou het kunnen dat ie ergens pijn heeft als je rechtsom rijdt? Misschien is ie vroeger heel veel linksom en bijna niet rechtsom gereden waardoor die spieren stijf zijn en het heel moelijk is voor hem om rechtsom te lopen?
Ik zou proberen heel veel af te wisselen: linksom rijden, even kort rechtsom en dan weer linksom, en weer kort rechtsom enz. En dan opbouwen, dus als t goed gaat steeds iets langer rechtsom. Misschien wordt ie dan iets soepeler op de rechter kant. Longeren kan je ook proberen.
Wbt het afzadelen, of eerder stoppen voor dat je paard wil stoppen, of op dat moment consequent doorrijden, zodat jij bepaald wanneer er gestopt wordt.

Ik hoop dat ik je een beetje kan helpen, succes!

dianne1010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:27

misschien kun je met het losrijden van de pony op de rechterhand goed die rechterhand naar je rechterknie en blijven wenden. Wil dit niet lukken probeer het dan eens te longeren rechtsom.

x

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:30

Ik gok ook dat hij ergens last van heeft of rechts gewoon (veel) minder ontwikkeld is. Veel wisselen en niet te lang op de rechterhand blijven. Als het inderdaad aan de spierontwikkeling ligt kan je dit dmv longeren proberen te verbeteren.
Controleer ook eens of het tuig wel goed ligt, als het zadel niet goed ligt kan dat ook pijn veroorzaken.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:27

OPG-->RT-P