Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Juangi schreef:Castreren lijkt mij juist onhandig omdat ze dan rustiger worden. Ik zou gewoon voer gebruiken waar hij wat drukker van word en misschien meer variatie aanbrengen. Het klinkt namekijk ook als verveling, maar dat is eigenlijk slecht te beoordelen.
LiSSy schreef:volledig eens met kiwiko, hengsten zijn inderdaad lui en plakken vreselijk aan het been.
had er trouwens overheengelezen dat het een hengst is.
maar dan nog blijf ik er bij om hem eens goed op zijn plek te zetten en onmeunig naar voren te jagen. dit heeft niet te maken met weinig voer namelijk.
. Dominantieprobleem lijkt mij niet. In het verleden was hij enorm dominant , maar na bijna een jaar wekelijks parelli lessen en grondwerk zijn we al een pak verder wat dat betreft. Verder mankeert hij echt voor de rest niets, dierenarts moet binnenkort nog eens langskompen, ik ga hem nog maar eens vragen om eens een keertje bloed te trekken en eens kijken wat daaruit voort komt.
Lynske78 schreef:Ik heb ook z'on paard dat er gewoon geen zin in heeft. Mist gewoon de werklust. Je kunt wel afwisselen maar als je weer gaat dressuuren dan krijg je weer z ón slakkentempo.
Mensen zeggen dat je consequent moet zijn,en het paard beter voor het been maken. Maar je kunt een paard niet leren dressuur leuk te vinden. Als jij niets doet dat doet hij ook niets.
Het is gewoon een karakter eigenschap en je kunt er niets aan veranderen.

) 
.