Ik ben in het bezit van een 3,5 jarig merrietje (146 cm)
Ze heeft van haar zelf goede gangen,en ik ben haar nu aan het doorrijden. In he begin laat
ik haar altijd rustig wennen aan een lang teugeltje,en daarna laat ik haar lang en laag draven,galloperen en stappen,
ik probeer haar zo soepel te maken,door op de volte te rijden,en deze te openen (lichtje wijken,zo reageert ze op mijn binnenbeen) en ze te sluiten en vooral veel overgangen te rijden. Als ik voel dat ze goed los is,neem ik haar soms al iets meer op
maar met een stille (meebewegende) hand haar goed van de kuit naar de hand te rijden. Ze kan soms al stukjes meer op
haar achterhand rijden,en dan laat ik haar terug soepel ontspannen. Ik wissel eigenlijk regelmatig af,ook in de gallop,laag en ronder,en dan vw-nm en iets meer sprong terug te krijgen door haar iets meer op te richten. Maar alles steeds vanuit de achterhand.
Nu wa(ren)s mijn vra(a)g(en).
- Ben ik op die manier goed bezig ?
Ik volgde tot eind augustus privé-les bij een inter2 ruiter,maar door de blessure van mijn pony,heb ik nu een uitdaging erbij.
We zouden de les deze vakantie terug opnemen

- wat is het gemakkelijkst voor een pony : als ik de overgang van draf naar gallop wil rijden,rijd ik haar meestal eerst iets meer voorwaart,maar in welke houding kan ze het makkelijkst aanspringen ? (een lang en lange,of een ''hogere'')
Groetjes,
Elout