Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Vrij logisch dus.
kim18a schreef:ik zou veel met hem wandelen! is zeer goed, valt af en zijn conditie word beter. en het natuurlijk ook nog leuk om tedien:d
afvallen doen ze ook nauwelijks door wandelen.
) Belangrijk is dat hij niet te hard afvalt, dat is echt heel slecht voor je pony. Daarentegen valt dat ook niet echt mee bij een shetlandpony
Maarre, gewoon beginnen met tien minuten wandelen (als hij echt niets gewend is) en dan na een paar dagen een kwartier, dan af en toe een paar meter draven tussendoor, dan weer wat uitbouwen, leren aan de fiets te lopen en tenslotte longeren ofzo. Als hij niets gewend is en zeker niet op stenen lopen, is dat ook wel iets om aan te wennen met hoefjes..gewoon lekker spelen met de pony en zijn beweging. Mijn pony (=Welsh A van 1.15) krijgt inderdaad ook heel beperkt voer, twee kleine handjes per dag. Hij staat overdag in een paddock met onbeperkt hooi (wat hij wel moet delen met vier grotere paarden) en 's nachts krijgt hij dan redelijk beperkt eten.
Leuk dat dat soms ook gewoon gebeurt
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik steeds meer lol krijg met mijn kruimel...wil nu ook een klein kaptoom gaan aanschaffen om werken aan de hand te gaan doen...maar die zijn best duur zeg maar. Maar dan es kijken of we hem leuk aan het werk kunnen gaan krijgen...beetje schouderbinnen, mooi in stelling enzo. Genoeg te doen enzo hoor...

Ik heb het idee dat zodra paarden de 10 gepasseerd zijn, ze tegenwoordig als bejaard gezien worden