Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. ik heb 1x in de week prive les en voorderest ben ik alleen maar bezig met longeren, rechtrichten, wandelen en Parelli. het gaat nog wel een tijdje duren voordat ik erop spring omdat de pony helemaal niets gewent is... daarom begin ik eerst even op de grond en ik moet zeggen het is echt veel leuker dan het lijkt
.
Het is een beetje lastig alleen dat dit paard blijkbaar schijnt te freaken als je probeert te longeren, omdat ze dat niet kent. Maar misschien moet ik eerst wat parellien en haar aan de hand daarvan de circling game aanleren.
.
dorientjuh schreef:De website ken ik inderdaad al. Helaas geeft Marijke niet op locatie les, anders was het een mooie optie geweest. Ik heb zelf op het moment geen les, omdat ik dus pas sinds vorige week dit paard verzorg, maar ik ben al wel op zoek naar instructie in de klassieke dressuur. Grondwerk kan, maar longeren aan de dubbele lijnen heb ik zelf geen ervaring mee. Maar wat niet is kan nog komen uiteraard. Bedankt voor je reactie!
).

Helaas is er geen bos in de buurt. Ik ben nog niet met haar buiten geweest, maar het schijnt dat ze daar erg braaf is. Er ligt vlakbij wel een mooi recht geasfalteerd fietspad wat ik zou kunnen gebruiken. Balken heb ik nog niet kunnen ontdekken.Judith_ schreef:Heuveltjes werken ook erg goed om spieren te kweken. Maar dan moet er echt vanuit de achterhand geklommen worden en niet vanuit de voorhand opgetrokken worden.
Rens_ke schreef:Longeren. Veel longeren. En op de cirkel 3 of 4 balkjes neerleggen. Hij zal dan wel zijn achterhand er onder moeten zetten.
Succes
longeren.